آزمایش موشک تقویت کننده استارشیپ با موفقیت انجام شد

اسپیس ایکس با آزمایش موفقیت آمیز آتش استاتیکی نمونه اولیه تقویت کننده Super Heavy اواخر بعد از ظهر سه شنبه یک قدم به اولین پرواز آزمایشی مداری سیستم پرتاب Starship خود نزدیک شد. این تقویت کننده، "Booster7 " در شب جمعه گذشته روی سکوی  پرتاب قرار گرفت. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات آزمایش موشکSuper Heavy Booster 7 با های فن تک همراه باشید.

super heavy

این آزمایش موفقیت آمیز نقطه عطف قابل توجهی برای اسپیس ایکس است که روی برنامه Starship خود از پایگاه تاسیسات توسعه بوکا چیکا واقع در جنوب شرقی ایالت تگزاس کار می کند. این آزمایش تنها چند هفته پس از آزمایش تقویت کننده قبلی که منجر به بروز انفجار در سکوی پرتاب شده بود، صورت گرفت. اگرچه آسیب وارد شده در حد فاجعه نبود، زیرا همین تقویت کننده امروز برای انجام آزمایش مورد استفاده قرار گرفت. بیشتر بخوانید


تنها یک موتور رپتور 2 در طول آزمایش به جای 33 موتوری که در نهایت استارشیپ را به مدار می برد، شلیک شد و کل آزمایش تنها چند ثانیه طول کشید. در طول آزمایش آتش استاتیک موتورها روشن شده و سوخت را می سوزانند، اما موشک روی جایگاه خود باقی می ماند. مهندسان در این آزمایش می توانند قبل از پرتاب واقعی، عملکرد موتورها را به خوبی بررسی کنند.
پرواز فضایی ناسا این آزمایش را به صورت زنده پخش کرد و لحظه اشتعال را به طور کامل نشان داد.


استارشیپ دو مرحله ای از یک تقویت کننده فوق سنگین و یک استوانه علم وفوتی به نام Starship تشکیل شده است. سیستم پرتاب، که در مجموع 394 فوت است، به گونه ای طراحی شده است که کاملاً قابلیت استفاده مجدد داشته باشد. این بخشی کلیدی از هدف ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس است که سفر انسان‌ها را به سیارات دیگر هموار کرده و به قول او «نور آگاهی» را در سراسر کیهان پخش کند.

 

اگرچه ماسک چندین جدول زمانی احتمالی را برای اولین آزمایش پرواز مداری Starship اعلام کرده است، اما او به تازگی در توییتی پیش بینی کرده است که "یک پرواز مداری احتمالاً بین 1 تا 12 ماه آینده انجام خواهد شد."


چاپ