اسپیس ایکس تصویری از موشک Super Heavy منتشر کرد

اسپیس ایکس تصویری را منتشر کرده که نشان می دهد 33 موتور رپتور را در پایه موشک های نسل بعدی خود Super Heavy، نصب کرده است. این شرکت در حال آخرین مراحل آماده سازی مقدمات، اولین پرواز مداری تقویت کننده است. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

heavy spx

موشک Super Heavy قدرتمندترین موتور تقویت کننده ای خواهد بود که تا به حال از زمین پرتاب شده است و قرار است در آینده نزدیک، فضانوردان را به کره ماه و احتمالاً مریخ ببرد.

این تصویر، شش موتور رپتور را در فضاپیمای استارشیپ نشان می‌دهد که بر بالای Super Heavy سوار می‌شوند، و زمانی که فضا رسید از Super Heavy جدا خواهد شد. در این لحظه، فضاپیما قادر خواهد بود به پرواز خود به طور مستقل ادامه دهد و حتی می تواند به صورت عمودی روی زمین فرود بیاید، چه روی زمین یا حتی یک جرم آسمانی دیگری مانند ماه.

رئیس اسپیس ایکس، ایلان ماسک، چند هفته پیش گفت که تقویت کننده Super Heavy و فضاپیمای Starship که مجموعاً به عنوان Starship شناخته می شوند، برای انجام اولین پرواز آزمایشی مداری خود در اواخر این ماه آماده خواهند شد.

اسپیس ایکس اخیراً پس از اینکه گزارش اداره هوانوردی فدرال (FAA) به این نتیجه رسید که هیچ مشکل مهمی وجود ندارد که مانع استفاده این شرکت از تأسیسات Starbase خود در پایگاه بوکا چیکا واقع در ایالت تگزاس، برای پرتاب مداری شود، مشکل بزرگی  را توانست برطرف کند. با این حال، FAA فهرستی از اقدامات و تضمین‌هایی را منتشر کرد که اسپیس‌ایکس باید قبل از انجام ماموریت اولیه مورد انتظار استارشیپ، آنها را برطرف کند. بیشتر بخوانید

این موشک در حال حاضر در سکوی پرتاب Starbase در انتظار آزمایش آتش استاتیک حیاتی است، تا اطمینان حاصل شود که موتورها و سایر سیستم ها به درستی برای پرواز آزمایشی کار می کنند.

Super Heavy با ارتفاع 394 فوت قادر است 17 میلیون پوند رانش کند، بیش از دو برابر موشک Saturn V که فضانوردان را به سمت ماه هدایت کرده بود و بیشتر از 8.8 میلیون پوند نیروی رانش ارائه شده توسط نسل بعدی موشک های SLS ناسا!! موشکی که قرار است اولین پرواز مداری خود را در اواخر این ماه انجام دهد.

یک ماموریت مداری موفقیت‌آمیز برای استارشیپ، دستاورد بزرگی برای اسپیس‌ایکس و ناسا خواهد بود، که می‌خواهند پایگاه‌هایی در ماه برای مأموریت‌های طولانی‌مدت فضانوردان به‌عنوان بخشی از برنامه آرتمیس بسازند، که مأموریت‌های خدمه‌ای به مریخ را نیز پشتیبانی کند.


چاپ