موشک آسترا، دو ماهواره هواشناسی ناسا را نابود کرد

ماموریت  TROPICS-1 با شکست رو به رو شد. ناسا اعلام کرد: « قسمت دوم موشک آسترا پس از پرتاب دچار مشکل شده و از کار افتاد.» این موشک نتوانست دو ماهواره هواشناسی سازمان فضایی ایالات متحده را به مدار برساند. هنوز از سرنوشت دو ماهواره ارسالی خبری منتشر نشده است. برای اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

astra
شرکت Astra اعلام کرد: در حال بررسی کامل اتفاق به وجود آمده می باشد. شرکت خصوصی موشک آسترا قرار بود، دو ماهواره هواشناسی ناسا را به فضا پرتاب کند. دو کیوب ست کوچک که بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده، با استفاده از موشک Astra 3.3 از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا، پرتاب شدند.

اهداف ماموریت  TROPICS-1
این ماموریت که ناسا آن را  TROPICS-1 نام گذاری کرده است، شامل دو ماهواره بود که به کمک آن ها بتواند، ساختار بارش و شدت طوفان را روی صورت فلکی زمین مشاهده کند. این صورت فلکی قرار بود با شش ماهواره پوشش داده شود. این ماهواره ها در نهایت می توانستند به کمک هم، رویدادهای طوفانی را رصد کنند. از مجموع شش ماهواره، دو ماهواره قرار بود امروز پرتاب شود و چهار ماهواره باقی مانده، اواخر تابستان امسال در دو پرتاب جداگانه فرستاده می شوند.


پروژه TROPICS ، اطلاعاتی در مورد چگونگی تشکیل و گسترش طوفان در زمین را از طریق مشاهدات خود در فضا جمع آوری می کند. ناسا در وبلاگ خود نوشت: «TROPICS برخی از قوی‌ترین و مخرب‌ترین رویدادهای آب و هوایی روی زمین را مانند طوفان‌های استوایی از طریق سنسورهایی که به اندازه یک فنجان قهوه هستند، اندازه‌گیری و مطالعه خواهد کرد.»

TROPICS این قابلیت را دارد که مشاهدات نزدیک به ساعت بارش، دما و رطوبت طوفان را ارائه دهد. این داده‌ها می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا فرآیندهایی را که منجر به تغییرات سریع در ساختار و شدت طوفان ها می‌شوند، را بهتر درک کرده و مدل‌های پیش‌بینی آب و هوا را بهبود ببخشند.


چاپ