آزمایش موشک جدید ناسا در ماه ژوئن انجام می شود

ناسا تاریخ آزمایش بعدی موشک جدید خود، سیستم پرتاب فضایی و فضاپیمای اوریون را اعلام کرد. این موشک قرار است در تاریخ 6 ژوئن به سکوی پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا منتقل شده و عملیات لباس مرطوب نیز در تاریخ 19 ژوئن صورت خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

تصویر آماده سازی موشک برای پرتاب

این چهارمین آزمایش ناسا در مرحله موسوم به لباس مرطوب است، که در آن موشک به سمت سکوی پرتاب می‌رود و مخزن آن با سوخت مایع پر می‌شود، سپس شمارش معکوس پرتاب شروع شده و سپس مخازن سوخت موشک تخلیه می‌شود. این آزمایش نشان می دهد که موشک برای اولین پرتاب واقعی خود آماده است و در صورت لزوم می توان ساعت شمارش معکوس را اجرا کرد.


تلاش‌های قبلی در این آزمایش، مشکلات کوچک مختلفی را کشف کرده که ناسا از آن‌ها به‌ جای استفاده از کلمه مشکلات بزرگ، از کلمه مزاحم استفاده کرده است. ناسا این هفته اعلام کرد که امیدوار است تاریخ آزمایش بعدی را مشخص کند زیرا مهندسان در حال کار بر روی رفع این مشکلات جزئی هستند.

در حال حاضر، موشک در ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه (VAB) نزدیک سکوی پرتاب است، جایی که مهندسان در آن جا وظایف مختلفی را انجام می دهند. در یک به روز رسانی جدید، ناسا اعلام کرد که تیم مهندسی اکنون به چندین هدف دست یافته اند، که شامل بررسی مخزن سوختی که در طول آزمایش قبلی سوخت هیدروژن مایع نشتی داشت، تعویض دریچه ای که در آزمایش قبلی باز مانده بود و ایجاد تغییراتی در سیستم، می شود. علاوه بر آن ها، مرحله محرکه برودتی موقت (ICPS که در آن یک حلقه O-رینگ لاستیکی شل شده بود.

با انجام این کارها، مهندسان اکنون موشک را آماده می‌کنند تا دوباره روی سکوی پرتاب برای آزمایش آماده شود. ناسا نوشت: " نقاط دسترسی ماژول خدمه یا دریچه ها و سیستم مرکزی پرتاب در حال حاضر جهت آماده سازی به موشک متصل شده اند."


مهندسان، ناودان های باران را در منطقه دسترسی خدمه نصب کردند تا از ورود رطوبت به ماژول خدمه در زمانی که فضاپیما و موشک در سکوی پرتاب هستند جلوگیری کنند. تیم‌ پرتاب، شروع به جمع‌آوری سکوهای خدماتی که موشک ماه و فضاپیمای ماه را در آشیانه VAB کرده‌اند و شروع به آماده سازی موشک قبل از بازگشت به سکوی پرتاب، کردند.


چاپ