اسپیس ایکس با ارزش ترین استارت آپ ایالات متحده

استارت آپ SpaceX میلیاردر معروف، ایلان ماسک در حال تبدیل شدن به با ارزش ترین استارت آپ ایالات متحده است زیرا ارزش سهام آن در بازار ثانویه به بیش از 125 میلیارد دلار افزایش یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

space x

ارزش این سهام که در اکتبر گذشته حدود 72 دلار بود، نسبت به زمانی که سهام اسپیس ایکس پس از تقسیم 10-1 به قیمت 56 دلار فروخته شد و ارزش شرکت راکت 100 میلیارد دلاری ارزش گذاری شد، افزایش یافت.

یکی از این منابع که خواست نامش فاش نشود، گفت: هیچ سهام جدیدی در عرضه ثانویه منتشر نشده است، اما شرکت به سرمایه گذاران اعلام کرد که ممکن است در اواخر سال جاری این کار را انجام دهند.

ارزش فروش سهام SpaceX به بیش از 125 میلیارد دلار می رسد و از غول فین تک Stripe که در فروش ثانویه 115 میلیارد دلار ارزش داشت، سبقت خواهد گرفت.

هنوز معلوم نشد که چه تعداد از سهام این شرکت برای فروش در دسترس خریداران قرار می گیرد. معمولاً شرکت‌های خصوصی با ارزش بالا، سهام هایی را به منظور نقدینگی برای سرمایه‌گذاران و کارمندان خود، در بازار ثانویه عرضه می‌کنند.

هنوز نمی توان پیش بینی کرد ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا (TSLA.O)، که 44 درصد از سهام SpaceX را در اختیار دارد و قراردادی 44 میلیارد دلاری برای خرید شرکت Twitter (TWTR.N) امضا کرده است، در صف فروش سهام قرار دارد یا خیر.

اسپیس ایکس در برابر این شایعات هنوز واکنشی نشان نداد. طبق پرونده های نظارتی، اسپیس ایکس در تجارت پر سود خود، 337.4 میلیون دلار در ماه دسامبر و 1.16 میلیارد دلار در تامین مالی سهام در آوریل گذشته جمع آوری کرده است.
این شرکت با سرمایه گذاری سازمان فضایی Blue Origin جف بیزوس، مدیر اجرایی سابق Amazon.com (AMZN.O) و Virgin Galactic میلیاردر ریچارد برانسون (SPCE.N) در زمینه سرمایه گذاری بر روی موشک های تجاری رقابت می کند.

اسپیس ایکس تنها با انجام 19 پرتاب موشکی در سال جاری، با ارسال تعداد زیادی از محموله ها و فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی برای اداره ملی هوانوردی و فضایی (ناسا)، رکورد بیشتری نسبت به رقبای خود به ثبت رسانده است.

       مقالات مرتبط


 


چاپ