ناسا دو فضانورد را برای ماموریت SpaceX Crew-6 در سال 2023 انتخاب کرد

دو فضانورد دیگر Crew-6 بعداً نقش متخصصان ماموریت را به عهده خواهند گرفت.

ناسا دو فضانورد را برای ششمین ماموریت خدمه کامل خود انتخاب کرده است که توسط اسپیس ایکس با فضاپیمای Dragon خود به ایستگاه فضایی بین المللی ISS پرتاب خواهد شد. استفان بوون و وودی هوبرگ مجوز لازم برای این ماموریت را دریافت کرده‌اند تا در سال 2023 با موشک فالکون 9 پرتاب شود. نقش فرمانده فضاپیما به بوون و هوبرگ خلبان آن خواهد بود. به گفته این آژانس، دو فضانورد دیگر در تاریخ آینده توسط شرکای بین‌المللی نقش متخصصان مأموریت را به عهده خواهند گرفت.

Dragon

این ماموریت از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب خواهد شد و چهار خدمه به یک خدمه اعزامی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار پایین زمین خواهند پیوست. آزمایشگاه فضایی شناور یک بستر آزمایشی حیاتی برای غلبه بر موانع طولانی مدت پروازهای فضایی و گسترش فرصت های تجاری در مدار پایین زمین است.
برای بوون که بیش از 40 روز را در طول هفت راهپیمایی فضایی در فضا سپری کرده است، این چهارمین سفر او به فضا خواهد بود. خدمه-6 اولین دیدار طولانی مدت او از ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود. بوون در Cohasset، ماساچوست، ایالات متحده متولد شد. وی دارای مدرک لیسانس مهندسی برق از آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده در مریلند است. بوئن اولین افسر زیردریایی بود که در ژوئیه 2000 توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد.
برای هوبرگ که در سال ۲۰۱۷ توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شد، این اولین سفر او به فضا خواهد بود. زمانی که هوبورگ به عنوان فضانورد انتخاب شد، استادیار هوانوردی و فضانوردی در دانشگاه MIT بود. طبق گفته ناسا، او همچنین یک خلبان تجاری با درجه بندی ابزار، تک موتوره و چند موتوره است. او یکی از 18 فضانورد "تیم آرتمیس" ناسا است که از بین آنها این آژانس خدمه ماموریت آرتمیس 3 خود را برای بازگرداندن انسان ها به سطح ماه انتخاب خواهد کرد.
اسپیس ایکس ثابت می کند که یک شریک خصوصی قابل اعتماد برای ناسا برای انتقال فضانوردان به فضا برای انجام تحقیقات خود است. شرکت‌های تجاری بار خدمات حمل‌ونقل را به مدار پایین زمین برمی‌دارند تا به ناسا اجازه دهند بر اختصاص منابع خود به ساخت و طراحی مأموریت‌هایی برای اکتشاف اعماق فضا تمرکز کند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ