پرتاب بزرگترین تلسکوپ فضایی درشب کریسمس

جیمز وب، بزرگترین تلسکوپ فضایی تاریخ که در شب کریسمس به فضا پرتاب می شود. نصب موشک کامل شده است

تلسکوپ فضایی جیمز وب در همکاری بین المللی بین ناسا، ESA و CSA ساخته شده است.
تلسکوپ فضایی جیمز وب، بزرگ‌ترین تلسکوپ فضایی تاریخ و قابل توجه‌ترین تلسکوپ بعد از هابل، بر فراز آریان 5، موشکی که آن را از فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه به فضا پرتاب می‌کند، قرار گرفته است. تلسکوپ فضایی جیمز وب برای یافتن پاسخ به سؤالات برجسته در مورد کیهان و سایر اکتشافات پیشرفت در زمینه ستاره شناسی طراحی شده است. طبق گفته ناسا، قرار است در 24 دسامبر(3 دی) به فضا پرتاب شود، اما نه زودتر از آن.

 
fazaei jemz15دسامبر(25 آذر)، آژانس فضایی اروپاESA در اینستاگرام مجموعه‌ای از عکس‌ها را منتشر کرد که نشان می‌دهد تلسکوپ جیمز وب در بالای موشک آریان ۵ قرار گرفته است. هنگامی که تلسکوپ به ساختمان مونتاژ نهایی وارد شد، قبل از اینکه روی موشک مانور داده شود، به آرامی به مدت حدود 40 متر بالا برده شد. تکنسین ها سپس آداپتور وسیله پرتاب تلسکوپ را به موشک پیچ کردند.
آژانس فضایی اروپا ESAگفت که کل فرآیند با رعایت تمام مقررات ایمنی و پاکیزگی انجام شد و افزود که این یکی از ظریف‌ترین عملیات‌ها تا آنجا که به پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب مربوط می‌شود، بود.
آژانس فضایی توضیح داد: "پرده دوش" به ارتفاع 12 متر و قطر 8 متر بین دو سکو نصب شد تا فضای بسته ای در اطراف وب ایجاد کند تا از هرگونه آلودگی جلوگیری شود."
تلسکوپ فضایی جیمز وب، یک مشارکت بین‌المللی بین ناسا، ESA و آژانس فضایی کانادا CSA، نه تنها بزرگ‌ترین، بلکه قدرتمندترین تلسکوپی است که تا به حال به فضا پرتاب شده است. ESA خدمات پرتاب را به عنوان بخشی از توافقنامه بین المللی به تلسکوپ ارائه می دهد.
در کنار شرکای خود، ESA وظیفه توسعه و آماده سازی اقتباس های آریان 5 را برای این ماموریت بر عهده داشت. جدای از آن، آژانس فضایی مسئولیت تهیه سرویس پرتاب توسط آریاناسپیس را نیز بر عهده داشت.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ