ناسا Axiom دومین ماموریت فضایی خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی

در طول ماموریت Ax-2، فضانوردان خصوصی با هماهنگی اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی و کنترل‌کننده‌های پرواز در زمین فعالیت‌هایی را انجام خواهند داد.

ناسا از همکاری با شرکت هوافضا Axiom Space برای دومین ماموریت فضانورد خصوصی خود به ایستگاه فضایی بین المللی ISS خبر داد. آژانس فضایی اعلام کرد که اکنون با Axiom در مورد توافقنامه دستور ماموریت برای ماموریت Axiom 2 (Ax-2) مذاکره خواهد کرد. این ماموریت، که یک فضاپیما را به مدت حداکثر 14 روز به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌کند، برای پرتاب بین سپتامبر 2022 (شهریور1401)و ژوئن2023 (خرداد یا تیر1402) از مرکز فضایی کندی در فلوریدا، ایالات متحده هدف قرار گرفته است. اولین ماموریت خصوصی آژانس با همین شرکت به فضا به نام Ax-1 در 21 فوریه(3 اسفند)سال آینده انجام می شود.

iss stock unsplash 1637042337734

در طول ماموریت Ax-2، فضانوردان خصوصی با هماهنگی اعضای خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی و کنترل‌کننده‌های پرواز در زمین فعالیت‌هایی را انجام خواهند داد. هدف مأموریت شامل تحقیقات علمی و فعالیت های توسعه ای است. آژانس و شرکت همگی در مورد فعالیت‌های درون مدار فضانوردان خصوصی در طول مأموریت مذاکره خواهند کرد.
ناسا در توییتی اعلام کرد: «ما Axiom Space را برای دومین مأموریت فضانورد خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرده‌ایم که قرار است زودتر از اواخر پاییز ۲۰۲۲ پرتاب شود.»
ناسا در بیانیه‌ای جداگانه توضیح داد که چرا Axiom Space را برای دومین ماموریت خصوصی انتخاب کرده است. آژانس "پیشنهاد ماموریت را بر اساس توانایی Axiom برای اجرای موفقیت‌آمیز، توانایی ناسا برای پشتیبانی از آن، و کمک آن به ماموریت و هدف آژانس تجاری‌سازی مدار پایین زمین ارزیابی کرد."
ناسا و شرکای بین المللی آن پیشنهاد Axiom برای انتخاب فضانوردان برای ماموریت Ax-2 را بررسی خواهند کرد. قبل از تایید نور، اعضای خدمه انتخاب شده بر اساس دستورالعمل های ناسا تحت آزمایش صلاحیت پزشکی قرار خواهند گرفت.
ناسا تصمیم گرفته است برای توسعه ایستگاه فضایی برای فعالیت های تجاری با شرکت های خصوصی شریک شود. بزرگترین بازیگر این بخش که به سرعت در حال توسعه است، SpaceX به رهبری ایلان ماسک است.
آکسیوم توسط مایکل سافردینی هدایت می شود که از سال 2005 تا 2015 به عنوان مدیر برنامه ناسا خدمت کرده است. میگوید: این شرکت را در سال 2016 با هدف ساخت ایستگاه های فضایی خصوصی که مشتریان مختلف می توانند برای انجام تحقیقات از آنها بازدید کنند، تأسیس کرد. مأموریت Ax-1 توسط فضانورد سابق ناسا و معاون رئیس فضایی Axiom، مایکل لوپز-الگریا هدایت می شود.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ