پرتاب تلسکوپ فضایی جیمزوب با سوخت پیچیده

ناسا فرآیند بارگیری سوخت پیچیده را برای پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب تکمیل می کند. تلسکوپ فضایی جیمز وب جایگزین تلسکوپ فضایی هابل قدیمی خواهد شد.

ناسا در حال آماده شدن برای پرتاب بلندپروازانه ترین تلسکوپ یا کاوشگر فضایی خود است که تا به حال در اواخر این ماه به فضا پرتاب شده است. در این تلاش، مهندسانی که بر روی پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب کار می‌کنند، عملیات ظریف بارگیری سوختی را که برای به حرکت درآوردن خود در فضا استفاده می‌کند، با موفقیت به پایان رسانده‌اند. مهندسان اکنون در حال آماده شدن برای قرار دادن ابزار تا شده در بالای یک موشک هستند که انتظار می‌رود در اواخر این ماه منفجر شود تا تلسکوپ را در مدار قرار دهند.

33433274343 277deba9eb o

تلسکوپ وب پروژه ای است که توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا  (ESA) انجام شده است. این طراحی شده است تا تکامل جهان را از مراحل اولیه آن تا دوران مدرن آشکار کند. این تلسکوپ فضایی در طول موج های فروسرخ به طور کامل کیهان را کاوش خواهد کرد و به اسب کاری اصلی تبدیل خواهد شد و جایگزین تلسکوپ فضایی هابل که 30 سال است این کار را انجام داده است خواهد شد.
این پروژه 10 میلیارد دلاری، بزرگ‌تر از هابل و عریض‌تر از موشک آریان 5 که آن را به فضا می‌برد، پیچیده‌ترین تلاش برای راه‌اندازی یک رصدخانه در فضاست. تلسکوپ فضایی جیمز وب به بزرگی زمین تنیس است. این یک صفحه 6.5 متری از 18 آینه با روکش طلا دارد که بر روی یک سپر آفتابی بزرگ قرار می گیرد. همه چیز این است که قبل از پرتاب به طور منظم در موشک بسته بندی شود.
ناسا در وبلاگی اعلام کرد که وب به بخش سوخت‌رسانی در فرودگاه فضایی اروپا در گویان فرانسه منتقل شده است تا سوخت بسیار سمی را ایمن مدیریت کند. با به اشتراک گذاشتن تصویری از این فرآیند، اضافه شد که متخصصان لباس‌های محافظ جوی مستقل یا SCAPE" "را پوشیده‌اند و این روند به مدت 10 روز ادامه داشت که از 25 نوامبر(4 آذر) آغاز شد.
رانشگرهای موشک در تلسکوپ فضایی جیمز وب یا از سوخت هیدرازین یا مخلوط خاصی از سوخت هیدرازین و اکسید کننده تتروکسید دی نیتروژن استفاده می کنند. اتوبوس فضاپیمای وب با 159 لیتر سوخت هیدرازین و 79.5 لیتر اکسید کننده تتروکسید دیتروژن پر شده بود. به گفته ناسا، سیستم بارگیری سوخت در 3 دسامبر (12آذر)به طور رسمی قطع شد و پس از آن بازرسی ها و تعطیلی هایی که در آخر هفته به پایان رسید، انجام شد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ