لغو مجوز پرواز 171 هواپیمای بوئینگ 737 مکس 9 در آمریکا!

اداره هوانوری ایالات متحده(FAA) مجوز پرواز 171 هواپیمای بوئینگ 737 مکس9 را به علت یک انفجار در پنل کابین لغو کرد.

بوئینگ سانحه هوایی

حمل و نقل های زمینی، هوایی و دریایی هیچوقت عاری از خطر نبودند. اما نوع خطراتی که احتمال دارد در هر کدام از این روش ها رخ دهد با هم فرق دارد. یکی از اتفاقات اخیر مربوط به پرواز هواپیمای بوئینگ 737 مکس9 می شود. این پرواز به خطوط هوایی آلاسکا بود. هواپیما جمعه شب گذشته با 180 مسافر به علت انفجار کابین مجبور به فرود اضطرارای شد.

پس از این حادثه اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده(FAA) به تمام شرکت های هواپیمایی دستور داد هواپیماهای بوئینگ 737 مکس9 خود را دوباره از لحاظ ایمنی بازرسی کنند. هواپیمای سانحه دیده متعلق به خطوط هوایی فرودگاه بین المللی پورتلند در اورگان توانست با فرود اضطراری جان سرنشینان خود را نجات دهد. هیچ مصدومیت قابل توجهی به آنها وارد نشد اما، طبق گزارش ها یکی از مسافران براثر انفجار دچار جراحت های جزئی شد.

مایک ویتاکر، رئیس اداره هوانوردی گفت:" FAA نیاز به بازرسی فوری برخی از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس 9 قبل از بازگشت آنها به پرواز دارد. ما به تحقیقات NTSB در مورد حادثه پرواز 1282 خطوط هوایی الاسکا کمک می کنیم . واحد ایمنی هم طبق دستورات عمل خواهد کرد." بلافاصله پس از این حادثه، بن مینیکوچی مدیرعامل شرکت هوایی آلاسکا ایرلاینز در بیانیه رسمی اعلام کرد:" این شرکت ناوگان 65 فروند هواپیمای بوئینگ 737-9 خود را به منظور انجام بازرسی های ایمنی تا چند روز متوقف می کند. هر کدام از این هواپیماها پس از انجام بازرسی‌های ایمنی به خدمت بازگردانده می‌شود."

دستور توقف پرواز هواپیماهای بوئینگ 737-9 توسط FAA شامل 171 هواپیمای موجود در سراسر خطوط هوایی ایالات متحده می شود. مینیکوچی در ادامه گفت:" هیئت ملی ایمنی حمل و نقل در حال بررسی اتفاقات مربوط به پرواز 1282 است و ما به طور کامل در طول تحقیقات با آنها همکاری می کنیم. این هواپیمای مسافربری در حال حرکت به سمت فرودگاه انتاریو ایالت کالیفرنیا بود. این انفجار در حدود 16000 فوتی از سطح زمین رخ داد. هواپیمای بوئینگ مکس 9 در سال های اخیر پس از تصادفات مرگبار در سال‌های 2018 و 2019 متوقف شده بود. همه 189 سرنشین هواپیما در سانحه 2018 در اندونزی کشته شدند و 157 نفر دیگر در سانحه 2019 در اتیوپی جان باختند. در سال 2021، بوئینگ با پرداخت غرامت 2.5 میلیارد دلاری وزارت دادگستری موافقت کرد تا از اتهامات جنایی در مورد سقوط هواپیما جلوگیری کند.


چاپ