FAA مجوز پرواز هواپیمای شخصیDoroni H1 را صادر کرد

اداره هوانوردی ایالات متحده(FAA) مجوز پرواز هواپیمای شخصی Doroni H1 را به تازگی صادر کرد.

هواپیمای شخصی H1

شرکت Doroni Aerospace موفق به دریافت گواهینامه از اداره هوانوردی آمریکا برای خودروی الکتریکی Doroni H1 با قابلیت پرواز شد. این اتفاق می تواند نقطه عطفی در صنعت هوایی باشد. این دستاورد می تواند این شرکت را به پیشرو در در زمینه ساخت هواپیماهای شخصی تبدیل کند.

هواپیمای برقی H1 اولین پرواز آزمایشی خود را اوایل سال جاری انجام داده بود. مدیرعامل این شرکت در واکنش به تاییده FAA با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد:" دریافت مجوز FAA فقط یک نقطه عطف برای شرکت ما نیست، بلکه یک جهش رو به جلو برای کل صنعت ساخت هواپیماهای شخصی است."

هواپیمای الکتریکی Doroni H1 در حمل و نقل های شهری تحولاتی ایجاد می کند و می تواند سفر مسافرین خود را به سفری هیجان انگیز تبدیل کند. علاوه بر این، به علت سوخت پاکی که استفاده می کند از انتشار کربن در هوا جلوگیری می کند. مدیران این استارتاپ معتقدند در آینده نزدیک دسترسی به هواپیماهای شخصی فراگیر خواهد شد و همه افراد می توانند برای جابجایی های درون شهری از آن استفاده کنند. البته Doroni Aerospace تنها شرکتی نیست که این گواهینامه را دریافت می کند. یکی از رقبای آنها، شرکت آمریکایی A Alef Aeronautics است که در حال حاضر مشغول توسعه و تبلیغ یک خودروی پرنده جدیدی است که می تواند به صورت عمودی بلند شود و مانند یک هواپیمای دوباله پرواز کند. به نظر می رسد خودروی پرنده این شرکت بتواند در این رقابت، Doroni Aerospace را شکست دهد. سازندگان آن ادعا می کنند که اولین شرکتی هستند که موفق شدند یک خودروی شخصی دو نفره را به قابلیت عمود پرواز مجهز کنند.

خودروی الکتریکی Doroni H1 با قابلیت عمود پرواز مجهز به یک پیشرانه الکتریکی کاملا سازگار با محیط زیست است. این ماشین پرنده با حداکثر سرعت 140 مایل در ساعت و در حالت کروز با سرعت 100 مایل در ساعت مسافت 60 مایلی را طی می کند. H1 علاوه براین، به حالت پرواز نیمه خودکار با درجه های مختلف نیز مجهز است. کاربران می توانند با استفاده از یک دسته کنترل چوبی در آسمان مانور بدهند.

Doroni H1 دارای ده موتور کوچک است که در سراسر بدنه هواپیما توزیع شده اند. این موتورها به طور مستقل از یکدیگر کار می کنند و به هواپیما اجازه می دهد تا در شرایط مختلف پرواز پایدار بماند. این ثبات به دلایل مختلفی مهم است. اول اینکه، این طراحی باعث می شود که هواپیما برای مسافران راحت تر و ایمن تر باشد. دوم، باعث می شود که هدایت هواپیما برای خلبانان آسان تر باشد. سوم، باعث می شود هواپیما در شرایط آب و هوایی مختلف ثبات داشته باشد.

Doroni در حال حاضر در مرحله تأمین مالی قرار دارد. آنها از طریق پلتفرم سرمایه گذاری جمعی StartEngine سرمایه مورد نیاز خود را جمع آوری می کند. این شرکت تا کنون بیش از 370 پیش سفارش برای هواپیماهای 1Doroni H دریافت کرده است. بنابراین، افراد زیادی هستند که علاقه دارند یکی از این هواپیماهای شخصی را در گاراژ خود داشته باشند. مرحله تامین بودجه در 11 دسامبر به پیایان می رسد. بنابراین سهامداران فقط تا این تاریخ فرصت سرمایه گذاری در این شرکت را دارند. حداقل مبلغی که سهامداران می توانند در این شرکت سرمایه گذاری کنند 500 دلار اعلام شده است.

شرکت فکر می کند که باید به Doroni H1 بیشتر از یک وسیله حمل و نقل نگاه کرد . این دستگاه می تواند به مردم این امکان را دهد تا از مناطق طبیعی اطراف خود بیشتر لذت ببرند. Doroni H1 برای سفرهای هوایی شخصی در مناطق درون شهری طراحی شده است و محدودیتی برای افراد ندارد. در حال حاضر، Doroni Aerospace با شرکت Samson Sky Switchblade رقابت می کند. در واقع Samson Sky Switchblade یک نوع هواپیمای eVTOL است که برای سفرهای هوایی شخصی کاربرد دارد. این هواپیما می تواند تا حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت پرواز کند.


چاپ