تاکسی هوایی آرچرز میدنایت eVTOLمجوز FAA را دریافت کرد!

تاکسی هوایی آرچرز میدنایت شرکت معروف eVTOL بلاخره موفق شد بعد از چهار سال آزمایش مجوز FAA را دریافت کند!

تاکسی هوایی eVTOL

طبق گزارش های فن تک و به نقل از itechpost ؛ وسایل نقلیه الکتریکی به زودی در سیستم های حمل و نقل فراگیر می شود. استفاده از آنها فقط محدود به حمل و نقل های جاده ای نمی شود. یکی از کاربردهای مهم آن در صنعت حمل و نقل هوایی است. اداره هوانوردی فدرال به تازگی مجوز جدیدی برای یکی از هواپیماهای برقی صادر کرد. میدنایت آرچر به عنوان اولین هواپیمای برقی با قابلیت برخاست و فرود عمودی موفق شد با دریافت مجوز FAA رسما به ناوگان حمل و نقل هوایی ایالات متحده بپیوندد.

آدام گلدشتاین، بنیانگذار آرچر در مورد موفقیت جدید اعلام کرد:"ما تا یک سال و نیم آینده به احتمال زیاد تا تاکسی هوایی الکتریکی آرچر میدنایت را به بازار عرضه خواهیم کرد. زمانی که تاکسی های پرنده به وسیله نقلیه غالب در حمل و نقل عمومی تبدیل شود بیشتر مردم، می توانند راحت تر به آنها دسترسی داشته باشند. هواپیمای جدید Midnight مانند تاکسی های درون شهری ظرفیت حمل چهار مسافر را دارد. "

هواپیمای Midnight با شش باتری مجزا کار می کند که انرژی مورد نیاز آنها توسط، یک جفت موتور الکتریکی تامین می شود. هواپیمای جدید شرکت eVTOL می تواند با سرعت 150 مایل در ساعت حرکت کند. این هواپیما قرار است در سفرهای بین شهری به کار گرفته شود. Midnight بعد از پیمودن مسافت 20 مایل باید 12 دقیقه توقف کند و سپس 20 مایل بعدی را ادامه دهد. با این حال؛ آرچر ادعا می کند که این هواپیما می تواند با یک بار پرواز تا 100 مایل را طی کند.

این هواپیما می تواند در هر پرواز محموله هایی به وزن 1000 پوند را حمل کند. اما، محدوده مسافت بین شهری که می تواند طی کند کمتر می شود. میدنایت مسافران را در عرض 10-20 دقیقه به مقصد می رساند ولی، وسایل حمل و نقل جاده ای همان فاصله را بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد تا طی کند. معمولا مسافران از روی قیمت نوع حمل و نقل خود را انتخاب می کنند. بنابراین، رقابت اصلی بین حمل و نقل هوایی و زمینی بر سرقیمت نهایی خواهد بود. از آنجایی که هواپیماهای eVTOL نیاز به باند فرودگاه ندارند به احتمال زیاد قیمت ارزان تری نسبت به هواپیماهای فعلی خواهد داشت.


چاپ