جت مافوق صوتی که نیویورک تا توکیو را در 1 ساعت طی می کند

استارتاپ هوا-فضای ونوس ایرواسپیس (Venus Aerospace) جت مافوق صوت جدیدی ساخت که می تواند مسافت نیویورک تا توکیو را در یک ساعت طی کند.

nasa Venus 1

جت مافوق صوت با نام «Stargazer» قادر است تا حداکثر 9 ماخ پرواز کند. این هواپیمای مسافربری 100 فوت عرض و 150 فوت طول دارد. بیشترین وزنی که خلبان قادر است با آن پرواز کند 150000 پوند (وزن برخاست) اعلام شده است. حداکثر ظرفیت مسافران این هواپیما 12 نفر خواهد بود. این جت با کمک یک موتور بسیار قوی به همراه پره هایی که با سرعت 20000 دور در ثانیه می چرخد، حرکت می کند اما، با موتور جت های معمولی از باند پرواز بلند می شود. قبل از پایان مراحل ساخت Stargazer این شرکت می خواهد تا پایان امسال سرعت مافوق صوت را با یک پهباد 20 فوتی به 5 ماخ برساند.

nasa venus 2

سریع تریم هواپیمای مافوق صوت حال حاضر، هواپیمای جاسوسی لاکهید اس‌آر-۷۱ بلک‌برد شرکت لاکهید مارتین است که می تواند با سرعت 3.2 ماخ پرواز کند. معمولا هواپیماهایی که با سرعت بالاتر از 9 ماخ حرکت می کنند، ارتباط خود را با ایستگاه های زمینی از دست می دهند. علت آن، پوشش پلاسمایی است که در سرعت های بالا هواپیما را پوشش می دهد.

دکتر اندرو داگلبی، یکی از بنیانگذاران شرکت ونوس، گفت:" ما قصد داریم در ارتفاع و سرعت بالا پرواز کنیم تا کسی صدای ما را نشنود. ما می خواهیم با سرعت 9 ماخ در ارتفاع 170000 فوتی پرواز کنیم. این یک داستان علمی-تخیلی نیست بلکه یک واقعیت علمی است. ما با همکاری پایگاه فضایی جانسون آژانس فضایی ایالات متحده(ناسا) توانستیم به اطلاعات آزمایش بوم صوتی شاتل فضایی دسترسی پیدا کنیم."


چاپ