رونمایی شرکت CATL از باتری جدید مخصوص هواپیماهای غیرنظامی!

شرکت چینی CATL باتری جدیدی ساخت که می تواند انرژی مورد نیاز هواپیماهای مسافربری برقی را در طول سفر تامین کند.

باتری لیتیومی هواپیماهای مسافربری

طبق گزارش رویترز؛ بزرگترین شرکت سازنده باتری چینی CATL روز چهارشنبه از یک باتری جدید رونمایی کرد که می تواند در هواپیماهای مسافربری برقی غیرنظامی کاربرد داشته باشد. طبق ادعای CATL این باتری براساس یک ماده متراکم ساخته شده است. باتری جدید در واقع یک باتری حالت نیمه جامد با الکترولیت متراکم، مواد آند و جداکننده جدید است که چگالی انرژی حدود500 وات ساعت بر کیلوگرم (Wh/kg) دارد.

شرکت چینی قرار است با همکاری شرکای خود این باتری را از نظر ایمنی و کیفیت در صنعت هوانوردی مورد آزمایش قرار دهد. باتری جدید باید کاملا با قوانین هوانوردی منطبق باشد. در حال حاضر دغدغه اصلی سازندگان باتری در جهان، بهبود چگالی انرژی در نسل فعلی باتری های لیتیوم یونی است.

شرکت Nio به عنوان یکی دیگر از سازندگان چینی قصد دارد انرژی مورد نیاز خودروهای برقی ET7 را از طریق یک باتری با چگالی انرژی 360 وات ساعت بر کیلوگرم که برپایه فناوری جدید Beijing Welion توسعه یافته اند، تامین کند.
شرکت CATL در حاشیه مراسم رونمایی از باتری نیمه جامد اعلام کرد تا سال 2025 قصد دارد با همکاری کارخانه های باتری سازی تولید کربن را به صفر برساند. این تعهدات به دلیل رعایت استانداردها و مقرارت سخت گیرانه اتحادیه اروپا و ایالات متحده و با هدف دستیابی به بازارهای جهانی به اجرا در می آیند.

رابین زنگ،مدیر عامل CATLسال گذشته گفت:«کاهش انتشار کربن در باتری‌ها اجتناب ناپذیر است زیرا، تقریباً 40 درصد از کل کربن را باتری های خودروهای الکتریکی تولید می کنند. به همین علت، شرکت او از سال 2019 به دنبال راه حل های جدیدی برای کاهش مقادیر کربن است.»


چاپ