ناسا با استارتاپ های سازنده تاکسی های هوایی همکاری می کند

ناسا به عنوان رهبر صنعت هوانوردی جهان قصد دارد به استارتاپ های سازنده تاکسی های هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین برای تولید هواپیماهای بی صدا کمک کند.

nasa heli
طبق گزارش وب سایت رسمی ناسا؛ این آژانس قصد دارد به این استارتاپ ها برای ساخت یک سیستم حمل و نقل ایمنی ایمن کمک کند. با استفاده از این سیستم پیشرفته؛ می توان مسافران و محموله ها را سریع تر و راحت تر جا به جا کرد. اداره هوانوردی آمریکا تا امروز از این نوع هواپیماها در خطوط هوایی استفاده نکرده است یا کمتر مورد استفاده قرار داده است.
ناسا آزمایشی را بر روی هواپیمای مدل Moog Surefly شرکت خصوصی eVTOL(سازنده هواپیماهای الکتریکی با قابلیت پرواز عمود) انجام داد تا میزان سر و صدایی این هواپیما را ارزیابی کند.

 

این عکس هواپیمای Moog Surefly در تابستان 2022 گرفته شد. در فرودگاه بین المللی سینسیناتی ایالت کالیفرنیا 28 میکروفون در سطح زمین قرار گرفته است. این میکروفون‌ها داده‌های نویز یا همان صداهای هواپیما را دریافت می کنند. سپس، محققان مرکز تحقیقاتی گلن ما در کلیولند این داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند و نتایج خود را با تیم سازنده Moog به اشتراک می گذارند. نتایج این آزمایش ها، برای بهبود طراحی هواپیما و کاهش تأثیرات نویز در مکان های فرود و پرواز هواپیماهای eVTOL کاربرد دارد.


چاپ