اولین پرواز تاکسی هوایی eVTOL

برای بیشتر مردم سفر هوایی در مسافت های دور مناسب ترین گزینه محسوب می شود. علاوه برآن، انجام پروازهای فوری در مسافت های کوتاه فقط برای تعدادی خاص امکان پذیر بود. اما حالا تاکسی های پرنده می تواند این خدمات را یکسان به همه مردم بدهد. استارت آپ آلمانی یکی از توسعه دهندگان این فناوری محسوب می شود. برای مشاهده لحظه پرواز تاکسی پرنده تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

taxi 1
استارت آپ آلمانی Volocopter از سال 2011 بر روی هواپیماهای تمام الکترونیک (eVTOL) کنترل از راه دور با قابلیت پرواز و فرود عمودی کار می کند. تا در نهایت موفق شد نمونه اولیه تاکسی هوایی خود را تکمیل کرده و به پرواز درآورد. برای مشاهده ویدئو تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

پس از یک سری نمونه اولیه و انجام بیش از 1500 پرواز آزمایشی، این شرکت نمونه اولیه پیش تولید تاکسی هوایی خود را با نام VoloCity معرفی کرد. روز چهارشنبه، Volocopter فیلمی از اولین پرواز VoloCity منتشر کرده که می توانید در قسمت پایین تماشا کنید.


این پرواز که در دسامبر 2021 انجام شد، نشان می‌دهد هواپیما از راه دور توسط اپراتورها بدون هیچ سرنشینی در حال برخاستن از زمین بوده و به مدت یک دقیقه در بالای زمین شناور مانده و سپس با فرود موفقیت‌آمیز دوباره روی زمین بنشیند.
eVTOL قابلیت حمل دو مسافر و چمدان دستی با ظرفیت 200 کیلوگرم را دارد. این دستگاه از 18 موتور و 9 باتری لیتیوم یونی قابل شارژ تغذیه می کند که می توان آنها را در پنج دقیقه تعویض کرد.

taxi 2

برد پرواز آن 35 کیلومتر با حداکثر سرعت 110 کیلومتر در ساعت است. اگرچه دارای 18 روتور در بالا است، اما این شرکت ادعا می کند که کمتر از چهار برابر یک هلیکوپتر معمولی صدا تولید می کند.

اخیراً، این تاکسی هوایی برای اولین بار توانست یک پرواز به همراه سرنشین در شهر پاریس جایی که قصد دارد اولین خدمات مسافربری خود را در المپیک 2021 ارائه کند، انجام دهد.
در این مرحله، سوالی که در ذهن به وجود می آید این است که، آیا واقعاً این نوع تاکسی پرنده ای است که به ما وعده داده بودند؟
VoloCity بیشتر شبیه ترکیبی از یک هلیکوپتر و یک پهپاد است.

در حالی که تاکسی‌های پرنده Volocopter و سایر شرکت‌ها شاید شبیه به تصورات ما از تاکسی های پرنده نباشند، اما به دلیل تمام ویژگی های خوبی که برای ما به ارمغان می آورند باید از این فناوری قدردانی کنیم.

ممکن است eVTOL ها چندان جالب به نظر نرسند، اما وسایل نقلیه مطمئنی هستند، که می توانند وابستگی ما به هواپیماها و قطارهای منتشرکننده گاز کربن CO2)) را کم کرده و علاوه بر آن، زمان سفر ما را نیز کاهش دهند.


چاپ