یک تاکسی هوایی جدید به شکل پرنده پلیکان

یک تاکسی هوایی جدید به شکل پرنده می‌تواند با یک مسیر تقریباً عمودی از زمین بلند شود

در تمام پوشش‌های خبری از تاکسی‌های هوایی که شامل طرح‌های بال، فن‌آوری‌های پیشرانه، استقامت پرواز، حداکثر سرعت می‌شود، مطمئناً با چیزی به‌قدری رادیکال به‌عنوان این قطعه جذاب به نام PHRACTYL مواجه نشده‌اید. در نگاه اول به نظر شما مانند پرنده ای می آید که به اشتباه یک جفت ملخ بزرگ کرده است.

macrobat 1920 md

در حالی که پرندگان منبع الهام پرواز انسان بوده‌اند، پس از موفقیت برادران رایت، بال‌های پهن و مسطح به استانداردی در هوانوردی تبدیل شده‌اند و پیشرفت‌های تکنولوژیکی در بالا بردن بیشتر این بال‌ها اتفاق افتاده است. با این حال، مهندسان PHRACTYL این خرد متعارف را برای طراحی کاملاً منحصربه‌فرد که شبیه بال پرنده است، کنار گذاشته‌اند.در این میان . دم و ارابه فرود تفاوتی با هم ندارند و ظاهری شبیه پرنده به هواپیما می دهند.
کپی کردن مفاهیم از طبیعت ممکن است ساده باشد، اما تیم PHRontier for Agile Complex Technology System evoLution (PHRACTYL) برای تولید نمونه‌های اولیه کار از این نمونه ها آماده شده است. هدف آنها ساختن یک ماشین پرنده متوسط، سبز(هوای پاک) و تمیز با استفاده از پیشرانه الکتریکی است. با این حال، آن‌ها می‌دانند که فناوری باتری هنوز راه درازی در پیش دارد تا بتواند این پروازها را در قالب فعلی‌شان تامین کند و به همین دلیل طراحی آیرودینامیکی این هواپیما که ماکروبات را می نامند، را تا زمانی که به یک طرح کاملاً جدید دست یافتند، ادامه داد.
وقتی صحبت از برخاستن به میان می‌آید، Macrobat از پاهای پرنده‌اش مانند ارابه فرود استفاده می‌کند تا غلاف مسافر را به سمت بالا بلند کند و سپس آن را به سمت عقب متمایل کند تا زاویه مناسبی برای بال‌های متفاوتش ایجاد کند. سپس سیستم پیشرانه وارد می شود و بالابر لازم را برای هوابرد ایجاد می کند. پرواز مستقیم مانند سایر تاکسی‌های هوایی که معمولاً انجام می‌دهند، مستقیم نخواهد بود، به همین دلیل است که تیم عبارت جدیدی را با نام Near Vertical Off and Landing (NVTOL) ابداع کرده است.
هنگامی که به اندازه کافی در هوا قرار گرفت، ارابه فرود جمع می شود تا کشش را کاهش دهد و Macrobat مانند هر هواپیمای دیگری پرواز می کند. طبق وب‌سایت این تیم، این تیم ادعا می‌کند که با یک بار 330 پوندی (150 کیلوگرمی)، ماکروبات 93 مایل (150 کیلومتر) با حداکثر سرعت 111 مایل در ساعت (180 کیلومتر در ساعت) خواهد داشت.

1 61b4661232619

PHRACTYL ادعا می‌کند که ارابه فرود منحصربه‌فرد آن با ریل‌ها، Macrobat را برای فرود در زمین‌های ناهموار نیز سازگار می‌کند. با این حال، این همچنین به این معنی است که فرود باید با سرعت بسیار پایین انجام شود، در صورت عدم انجام این کار، هواپیما به دلیل تکانه آن سقوط خواهد کرد.
این شرکت در مورد چیدمان پیشرانه چندان سفت و سخت عمل نمی کند و در حال کار بر روی نحوه استقرار آن، به عنوان واحدهای منفرد در هر بال یا به صورت سری است. واضح است که بال جالب‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که مالکیت معنوی توسط یک پتنت محافظت نمی‌شود، شرکت چیز زیادی را فاش نمی‌کند.
مانند سایر تاکسی‌های هوایی، ماکروبات به گونه‌ای طراحی شده است که توسط یک انسان در غلاف یا از راه دور از زمین هدایت شود. PHRACTYL همچنین ادعا می کند که هواپیمای آن از مواد پایدار و به شکل مدولار ساخته خواهد شد تا جایگزینی قطعات یدکی آن آسان شود.
با پتانسیل بسیار زیاد، ما واقعاً نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا به‌روزرسانی‌های بیشتری را در Macrobat ببینیم و در صورت آمدن آنها، موارد بیشتری را برای شما به ارمغان خواهیم آورد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ