اولین پرواز هواپیمایی مسافربری جهان با استفاده از سوخت کاملا پایدار

یونایتد ایرلاینز به اولین ایرلاین تاریخ تبدیل شد که یک پرواز مسافربری را با استفاده از سوخت 100٪ پایدار هوانوردی انجام داد. این هواپیما بیش از 100 مسافر را با مدیر عامل یونایتد از شیکاگو به واشنگتن دی سی حمل کرد.

یونایتد میلیون ها دلار در سوخت پایدار یا SAF و همچنین پروژه های دیگر برای کاهش ردپای کربن خود سرمایه گذاری کرده است. از آن زمان، این شرکت متعهد به استفاده از SAF شده است، زیرا تقریباً دو برابر مقدار شناخته شده ای که شرکت های مخابراتی در سراسر جهان روی هم خریده اند، خریداری کرده است. اکنون پس از پنج سال سرمایه گذاری و آماده سازی، یونایتد آماده است تا دوباره تاریخ سازی کند.

airplane with biofuel trailer

این شرکت اولین پرواز مسافری صنعت هوانوردی را با استفاده از SAF 100% غیر نفتی انجام داد. این پرواز از شیکاگو اوهار به واشنگتن دی سی با بیش از 100 مسافر از جمله اسکات کربی، مدیرعامل یونایتد پرواز کرد. این سوخت توسط ورلد انرژی، تنها تولیدکننده سوخت زیستی تجاری آمریکای شمالی تامین می شد.
این پرواز با یکی از جت های جدید بوئینگ 737 MAX 8 یونایتد با 500 گالن سوخت پایدار در یک موتور و 500 گالن سوخت جت سنتی در موتور دیگر انجام شد. SAF آماده تخلیه است، به این معنی که می تواند با سوخت معمولی ترکیب شود یا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد، و با ناوگان هواپیماهای دیگر سازگار است.
به گفته یونایتد، خطوط هوایی تنها مجاز به استفاده حداکثر 50 درصد از سوخت پایدار در هواپیما هستند، اما این پرواز نمایشی نشان می‌دهد که هیچ تفاوت عملیاتی بین سوخت پایدار و سوخت جت معمولی وجود ندارد.
پرواز با سوخت پایدار نه تنها نقطه عطف مهمی برای تلاش ها برای کربن زدایی صنعت هواپیمایی است، بلکه هنگامی که با افزایش تعهدات برای تولید و خرید سوخت های جایگزین ترکیب می شود، روش مقیاس پذیر و تاثیرگذار را نشان می دهد که شرکت ها می توانند به یکدیگر بپیوندند و نقش ایفا کنند.
و از نظر صنعت هواپیمایی این یک چالش بزرگی محسوب میوشد که اکنون با سوخت پایدار به آن رسیدگی میشود.

eco united

برای پروازهای آینده، این شرکت هواپیمایی 1.5 میلیارد گالن سوخت پایدارSAF از Alder Fuels خریداری کرده است که برای پرواز 57 میلیون مسافر کافی است. یونایتد همچنین این گزینه را دارد که تا 900 میلیون گالن SAF از Fulcrum BioEnergy خریداری کند که قبلاً 30 میلیون دلار در آن سرمایه گذاری کرده است.
سرمایه گذاری سوخت پایدار یونایتد تنها تلاشی نیست که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام داده است. در سال 2018، یونایتد اولین شرکت هواپیمایی ایالات متحده شد که متعهد به کاهش 50 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 شد، اگرچه این هدف را به 100 درصد رساند.
سپس، در سال 2019، "پرواز برای سیاره" را انجام داد که "دوستانه ترین پرواز تجاری در نوع خود در تاریخ هوانوردی تجاری" بود.
در فوریه 2021، یونایتد اعلام کرد که با Archer Aviation برای کمک به توسعه هواپیمای الکتریکی دومی، که پتانسیل کار به عنوان یک تاکسی هوایی برای شاتل مشتریان یونایتد را دارد، همکاری خواهد کرد.
علاوه بر آرچر، یونایتد همچنین موافقت کرده است که با Heart Aerospace برای توسعه یک هواپیمای برقی خالص صفر و 19 صندلی برای حمل مسافران در مسیرهای منطقه ای همکاری کند.
در ژوئن 2021، این شرکت هواپیمایی سرمایه گذاری خود را در هواپیمای بوم "اورچر" اعلام کرد، یک جت مافوق صوت با انتشار صفر که از 100٪ SAF استفاده می کند.، و انتظار می رود این هواپیما در سال 2029 حمل مسافر را آغاز کند.
تلاش‌های یونایتد ردپای کربن را کاهش می‌دهد و به کمک می‌کند تا به هدف خود در کاهش ۱۰۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ بدون نیاز به جبران کربن کمک کند.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ