هواپیمای تمام برقی رولزرویس رکرود زد

هواپیمای تمام الکتریکی رولزرویس با حداکثر سرعت 387.4 مایل در ساعت رکوردشکنی کرد. شرکت رولزرویس، ادعا می کند که رکوردهای ارتفاع و سرعت متوسط را نیز به ثبت رسانده است.

طبق گزارشات، تنها دو ماه پس از اولین پرواز خود،(Spirit of Innovation) "روح نوآوری" رولزرویس به حداکثر سرعت 387.4 مایل در ساعت رسیده است و به طور آزمایشی رکورد سرعت هواپیماهای برقی را شکسته است. همچنین حداکثر سرعت 345.4 مایل در ساعت را در یک مسیر 3 کیلومتری (1.86 مایلی) و کمترین زمان را تا ارتفاع 3000 متری (9843 فوت) (202 ثانیه) اعلام کرد. هرچند این رکوردها هنوز تایید نشده اند، اما اگر سرعت 345.5 مایل در ساعت باقی بماند، رکورد کنونی 213 مایل در ساعت - که توسط Extra 330LE زیمنس در اختیار دارد - با سرعت قابل توجه 132 مایل در ساعت شکست خواهد شد.
رولزرویس (شرکت هواپیمایی، نه شرکت خودروسازی)، این آزمایشات را در 16 نوامبر(25آبان1400) انجام داد، و برای تأیید سوابق، آزمایش‌ها را به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی (FAI)، نهادی که مسئول رکوردهای هوانوردی جهان است، ارسال می‌کند. در صورت تایید، سرعت بسیار چشمگیر خواهد بود با توجه به اینکه این هواپیما تنها اولین پرواز خود را در ماه سپتامبر انجام داد - که نشان می دهد با زمان بیشتر، می تواند حتی سریعتر هم حرکت کند.

51690210135 0b375ce459 k

The Spirit of Innovation یا همان روح نواز، یک هواپیمای قدیمی "دم دراگر" است (فرمان در عقب) با سایبان عقب رانده شده (به نوعی هواپیمای کلاسیک) ، و به همان سرعتی که می رود به نظر می رسد. قدرت آن توسط یک موتور 750 ولتی 400 کیلووات (535 اسب بخار) تامین می شود. رولزرویس گفته است که از پرقدرت‌ترین بسته باتری پیشرانه‌ای که تاکنون در هوافضا مونتاژ شده است را با 6480 سلول استفاده می‌کند.

البته قابل ذکر است هواپیماهای الکتریکی کاربردی نیستند، چراکه باتری های فعلی 50 برابر کمتر از سوخت جت چگالی انرژی دارند. با این حال، آنها وعده ای برای سفرهای بسیار کوتاه دارند، مانند یک گردش 30 دقیقه ای بین ونکوور و ویکتوریا در کانادا. و برخلاف موتورهای بدون توربوشارژ ICE، موتورهای الکتریکی با بالا رفتن هواپیما قدرت کامل خود را حفظ می‌کنند و آن‌ها را برای تلاش‌های ثبت زمان تا ارتفاع ایده‌آل می‌کند به همان صورت که اخیر که The Spirit of Innovation( روح نوآوری) نمایش داده است.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ