تصاویر جدیدی از بمب افکن های B-21 Raider منتشر شد!

نیروی هوایی آمریکا تصاویر جدیدی از پیشرفته ترین بمب افکن های B-21 Raider منتشر کرد.

b 21 بمب افکن

نیروی هوایی دو تصویر جدید از بمب افکن استراتژیک B-21 Raider شرکت نورث گورمن منتشر کرد. این بمب افکن پیشرفته طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است اولین پرواز خود را در سال 2023 انجام دهد. این بمب افکن قرار است جایگزین 63 بمب افکن استراتژیک راکول B-1 نیروی هوایی آمریکا شود.

نورث گورمن در حال حاضر مشغول تولید شش B-21 Raider می باشد. اما، نیروی هوایی قصد دارد سفارش ساخت 100 فروند را به این شرکت بدهد. جنگنده جدید گورمن می توان بدون هدایت انسان و از طریق راه دور نیز کنترل شود.

هدف اصلی شرکت از ساخت چنین محصولی مقابله با هر نوع تجهیزات دفاع هوایی پیشرفته مانند سامانه موشکی زمین به هوای روسی S-400 یا جنگنده نسل پنجم رادار گریز چینی چنگدو J-20 بوده است. به همین علت، ارتش آمریکا قصد دارد این بمب افکن را به سلاح های هسته ای یا بمب های هدایت شونده مجهز کند.

b 21 بمب افکن

کارشناسان نظامی معتقدند بمب افکن B-21 از نظر اندازه و وزن دو سوم بمب افکن B-2 هستند. بنابراین، این جنگنده به چرخ های فرود کمتری نیاز دارد و همین قابلیت توانسته وزن کلی آن را تا حد زیادی کاهش دهد. بی-21 می تواند تمام تسلیحات، سنسورها، سوخت و دیگر موارد ضروری را در فضاهای داخلی خود جای دهد. این جنگنده با یک بار سوخت گیری می تواند مسافتی به طول 11 هزار کیلومتر را طی کند.

با بمب افکن های B-21، نیروی هوایی ایالات متحده قادر خواهد بود هر نوع تهدیدی را در هر نقطه از جهان شکست دهد. تام جونز، معاون و رئیس شرکت Northrop Grumman Aeronautics Systems، در این مورد گفت: " B-21 نشان می‌دهد که چگونه Northrop Grumman توانسته صنعت ساخت جنگنده ها را از لحاظ فناوری های دیجیتال رهبری ‌کند و در نهایت خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهد.


چاپ