پهپادهای هیدروژنی HevenDrones، صنعت هوانوردی را متحول می کند

پهبادهای هیدورژنی HevenDrones می توانند با پروازهای طولانی مدت صنعت هوانوردی را متحول کنند.

پهباد هیدروژنی

براساس گزارش های فن تک؛ پهبادهای هیدروژنی جدید شرکت اسرائیلی HevenDrones می توانند 4 تا 8 ساعت به صورت مداوم پرواز کنند. هواپیماهای بدون سرنشین جدید به موتور هیدروژنی، ظرفیت حمل بار بالا، دوام زیاد و دقت مجهز هستند. پهبادهای H2D200 می توانند فناوری ساخت پهبادها را متحول کنند.

شرکت HevenDrones یک شرکت اسرائیلی است که در زمینه طراحی و تولید پهپادهای هیدروژنی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال 2022 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر تل‌آویو قرار دارد. آنها به تازگی در کنفرانس هیدروژن موناکو از آخرین دستاورد خود یعنی، پهبادهای H2D200 رونمایی کردند. طبق بیانیه رسمی شرکت هواپیمای جدید می تواند چالش استقامت در پروازهای طولانی مدت را با استفاده از نیروی هیدروژن برطرف کند. با نتایج موفقیت آمیزی که از نمونه اولیه پهباد H100 بدست آمد در حال حاضر، دو مدل دیگر آن با نام های H2D200 و H2D250 عرضه شد. دو مدل جدید از همان مشخصات منحصربفرد موتورهای هیدروژنی و با همان قابلیت های زیست محیطی H100 استفاده می کند. پهباد H2D200 برای حمل محموله های تا وزن 4.5 کیلوگرم(10 پوند) طراحی شده است بنابراین، از استقامت و دقت بسیار بالا برخوردار است.

هپاد H2D150 برای حمل محموله‌های کوچک‌تر تا 10 کیلوگرم طراحی شده است. این پهپادها می توانند مسافت 510 کیلومتری را 4 ساعته طی کنند. اما پهپاد H2D250 محموله هایی تا حداکثر 22 کیلوگرم را حمل کند. این پهپاد قادر است مسافت 750 کیلومتر را در 8 ساعت طی کند.

بنتزیون لوینسون، مدیر عامل شرکت HevenDrones در یک کنفرانس موناکو، از دیدگاه خود در مورد آینده پهپادهای هیدروژنی صحبت کرد. او معتقد است که پهپادهای هیدروژنی می‌توانند نقش مهمی در اکوسیستم حمل و نقل هوایی ایفا کنند. آنها حتی می‌توانند به ایجاد یک اکوسیستم هوشمندتر در آسمان کمک کنند. لوینسون در ادامه گفت:"ما در یک لحظه مهم در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین هستیم. پهبادهای H2D200 نه تنها نشان دهنده یک جهش رو به جلو در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است، بلکه گواهی بر تعهد ما به ساخت یک اکوسیستم هوشمندتر در آسمان با استفاده از قدرت و پتانسیل هوش مصنوعی است. پهپادهای هیدروژنی، ما از یک منبع سوخت پاک و در دسترس استفاده می کنند. ما هیجان زده هستیم که این نوآوری ها را به جهان عرضه کنیم و با سازمان های آینده اندیشی که با دیدگاه ما همسو هستند، مشارکت داشته باشیم."

هدایت نوآوری و پایداری

شرکت HevenDrones در انجمن هیدروژن موناکو بر تعهد این شرکت به ایجاد نوآوری در بخش فناوری هواپیماهای بدون سرنشین تاکید کرد. اهداف این شرکت با اقدامات جهانی برای ترویج استفاده از انرژی پاک و کارآمد کاملا همسو است.

پهپادهای هیدروژنی مزایای بیشتری نسبت به پهپادهای سنتی دارند. این مزایا عبارتند از:

برد و زمان پرواز بیشتر: پهپادهای هیدروژنی می‌توانند برد و زمان پرواز بیشتری نسبت به پهپادهای سنتی داشته باشند. علت آن، چگالی انرژی بالاتر هیدروژن نسبت به باتری‌های لیتیوم-یون است. پهپادهای هیدروژنی می‌توانند تا چندین ساعت پرواز کنند، در حالی که مدت پرواز پهپادهای سنتی معمولاً به چند دقیقه محدود می شود.

آلودگی کمتر: پهپادهای هیدروژنی تنها اکسیژن و بخار آب تولید می‌کنند. این امر باعث می‌شود که پهپادهای هیدروژنی برای محیط‌زیست بسیار پاک‌تر از پهپادهای سنتی باشند که گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند.

ایمنی بیشتر: پهپادهای هیدروژنی دارای سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌ای هستند که از نشتی هیدروژن جلوگیری می‌کنند. این کار باعث می‌شود که پهپادهای هیدروژنی برای انسان‌ها و محیط‌زیست ایمن‌تر باشند.

این مزایا باعث می‌شود که پهپادهای هیدروژنی برای کاربردهای مختلفی، از جمله حمل و نقل، کشاورزی و امداد و نجات، مناسب‌تر باشند.


چاپ