خریداری جنگنده خودران Fury توسط شرکت دفاعی آندرویل

شرکت صنایع دفاعی Anduril به تازگی شرکت سازنده  جنگنده های خودران Fury را خریداری کرد.

جنگنده خودران

طبق گزارش گروه علم و فناوری و به نقل از وب سایت anduril ؛ شرکت آندرویل به تازگی شرکت Blue Force Technologies سازنده جنگنده های خودران Fury را خریداری کرد. آندرویل با این خرید استراتژیک به قدرت بیشتری در وزارت دفاع دست پیدا کند.

شرکت Anduril در مورد قرارداد خرید جدید خود اعلام کرد:"این خرید استراتژیک نه تنها زاردخانه های جنگنده های خودران آندرویل را افزایش می دهد بلکه، به گسترش دامنه عملیاتی آن در پنتاگون کمک می کند." جزئیات این قرارداد محرمانه باقی مانده است اما، به نظر می رسد این قرارداد خرید می تواند تاثیر چشمگیری روی فناوری های دفاعی ایالات متحده داشته باشد.


Palmer Luckey بنیانگذار شرکت Oculus و شرکت Anduril که به علت ساخت هدست های معروف واقعیت مجازی به چهره شناخته شده ای در فناوری تبدیل شده است، قصد دارد این شرکت را به سمت ساخت جنگنده های خودران هدایت کند. به همین علت بود که تصمیم گرفت شرکت سازنده هواپیماهای جنگی خودران Fury را خریداری کرد. جنگنده های Fury به هوش مصنوعی مجهز هستند که می تواند بدون حضور اپراتور انسانی پروازهای عملیاتی را انجام دهند. وزارت دفاع آمریکا علاقه زیادی دارد که از فناوری هوش مصنوعی برای کم کردن هزینه بودجه های دفاعی استفاده کند. به همین علت، جنگنده های Fury می توانند نقش مهمی در عملیات های نظامی ایفا کنند.

شرکت Blue Force Technologies نشان داد که می تواند هوانوردی را با فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی ادغام کند. از سال 2019 این شرکت پروژه ساخت جنگنده بدون سرنشین Fury را براساس معماری باز شروع کرد. بعد از اتمام مراحل ساخت جنگنده در پروازهای آزمایشی، شرکت توانست قابلیت های خود را در ساخت نسل جدید جنگنده های هوایی به خوبی نشان دهد.

چشم انداز آینده صنایع دفاعی آندوریل

آندوریل قصد دارد سرمایه مورد نیاز برای توسعه و تجهیزجنگنده خودران Fury را تامین کند. شرکت Anduril برخلاف سنت مرسوم شرکت های دفاعی اجازه نمی دهد فاز ایده پردازی تا استقرار خیلی طول بکشد. بنابراین چابکی آندوریل با اهداف پنتاگون مبنی بر سرعت بخشیدن در ساخت و توسعه پلتفرم های خودران همسویی بیشتری دارد. تشدید تنش ها میان آمریکا و چین، رقابت های تسلیحاتی بین این دو کشور را به بالاترین میزان خود نسبت به سال های گذشته رسانیده است.

نیروهای مسلح ایالات متحده مانند نیروی هوایی، نیروی دریایی، و تفنگداران دریایی به صورت علنی از برنامه های خود برای استقرار سامانه های خودمختار صحبت می کنند. استقرار چنین سامانه هایی نیاز به زیرساخت های نرم افزار های حیاتی دارد تا بتواند مداخله نیروهای انسانی را به حداقل و کارایی را در میدان های جنگ به حداکثر برساند.

اوایل سال جاری آندرویل با همکاری شرکت Lattice for Mission Autonomy یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی را با موفقیت راه اندازی کرد. این پلتفرم مخصوص سیستم های خودران مانند جنگنده های خودکار طراحی شده است. اما هدف اصلی شرکت این است که در بخش جنگنده های خودمختار به یک پیشرو در جهان تبدیل شود.

هواپیماهای خودران

نیروی هوایی آمریکا برای رسیدن به سامانه های خودران در بخش هوانوردی قرارداد جدیدی با شرکت Reliable Robotics منعقد کرده است. هدف نیروی هوایی از این قرارداد این است که هواپیماهای چند موتوره ترابری خود را به هواپیماهای خودران با قابلیت مدیریت چندجانبه از لحظه برخاست، پرواز تا فرود تبدیل کند. این هواپیماهای ترابری نقش حیاتی در عملیات های نظامی آمریکا در سراسر جهان دارد. یکی از این هواپیماها بوئینگ سی-17 گلوب مستر3 و هواپیمای شرکت مارتین لاکهید مدل سی-5 گلکسی است.

نیروی هوایی با کمک هواپیماهای ترابری نیازهای لجستیکی ارتش مانند نیروهای نظامی و تدارکات جنگی را در سراسر جهان تامین می کند. جنگ هایی که در آینده رخ می دهد دیگر فقط به نبرد تن به تن محدود نمی شود. یک زنجیره تامین ثابت و قابل اعتماد می تواند در نتیجه جنگ تاثیر زیادی داشته باشد. نیروی هوایی می تواند بدون آموزش خلبانان یا ساخت هواپیماهای بیشتر با فناوری هوش مصنوعی عملیات باربری را با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام دهد.


چاپ