اولین پرواز آزمایشی ماشین پرنده به همراه سرنشین در ژاپن!

ژاپن به تازگی اولین ماشین پرنده خود را به همراه سرنشین با موفقیت آزمایش کرد.

اولین ماشین پرنده ژاپن

بر اساس گزارش gizmochina؛ ماشین های پرنده می توانند در آینده صنعت حمل و نقل را متحول کنند. این وسیله نقلیه به علت استفاده از یک روش خلاقانه قادر است مشکلات حمل و نقل های شهری مانند ترافیک، ازدحام، آلودگی و... را تا حد زیادی کاهش دهد. این خودروها می توانند مسافت‌های کوتاه را در مدت زمان کمتری نسبت به سایر وسایل نقلیه طی کنند. به همین دلیل می توانند خیابان ها را برای عبور عابران پیاده، دوچرخه سواران و مسافران شهرهای دور آزاد کنند. ماشین های پرنده به تجهیزات خیلی کمی برای زیر ساخت و نگهداری نیاز دارند و بنابراین می تواند پیشنهاد وسوسه انگیزی باشد.

یک گروه تحقیقاتی مستقر در اوکایاما این آزمایش را با استفاده از یک ماشین پرنده دو نفره که در چین ساخته شده بود، انجام داد. این وسیله نقلیه توانست یک مسیری به مسافت 400 متر را بدون خلبان طی کند. این وسیله نقلیه به صورت عمودی تا ارتفاع 30 متری بالا رفت و با سرعت 36 کیلومتر در ساعت به مدت حدود سه و نیم دقیقه بر روی دریا چرخید.

Kirino Hiroshi، رئیس گروه تحقیقاتی Masc گفت:" آنها قصد دارند این خودروهای پرنده را تجاری سازی کنند." وزارت حمل و نقل ژاپن نیز خاطرنشان کرد که " این اولین پرواز آزمایشی یک ماشین پرنده سرنشین دار در آسمان این کشور است. آینده خودروهای پرنده امید بخش است و این پرواز آزمایشی موفقیت آمیز گام مهمی در جهت تحقق چشم انداز آینده خواهد بود."

شرکت های سازنده خودروهای پرنده قبل از اینکه بتوانند وسایل نقلیه پرنده را به تولید انبوه برسانند به زمان و مهارت بیشتری نیاز دارند. سازندگان علاوه بر برطرف کردن چالش های طراحی و مهندسی خودروهای پرنده باید مجوزهای زیست محیطی، نظارتی و ایمنی نیز دریافت کنند. موانع دیگری که بر سر راه این خودروهای پرنده قرار دارد شامل آلودگی صوتی، زیرساخت‌های لازم برای برخاستن و فرود، ظرفیت حمل محدود، آموزش خلبانان جدید و هزینه‌های بالای ساخت می باشد.


از طرف دیگر، قوانین لازم برای خودروهای پرنده هنوز در مراحل ابتدایی هستند و باید با ترافیک پروازی مطابقت داشته باشد. سازمان های تنظیم کننده مقررات در حال حاضر مشغول تدوین قوانین مربوط به خودروهای پرنده خودران و وسایل نقلیه هوایی شخصی هستند تا بتوانند ایمنی آنها را تضمین کنند.


چاپ