بزرگ ترین هواپیمای الکتریکی باری جهان با برد 200 مایلی

شرکت پیکا از بزرگترین هواپیمای الکتریکی باری بدون سرنشین جهان رونمایی کرد.

هواپیمای بدون سرنشین pika

سال‌ها طول می‌کشد تا هواپیمای باربری مافوق صوت با سوخت هیدروژنی شرکت Destinus آماده شود. اینجاست که هواپیمای پیکا مدل Pelican Cargo وارد عمل می‌شود. این هواپیما در حال حاضر بزرگ‌ترین هواپیمای باری الکتریکی خودران جهان است که می تواند تا 200 مایل مسافت را طی کند و توانایی حمل محموله هایی با وزن 400 پوند در حجم 66 فوت مکعب را دارد.

در بدنه آن یک سینی کشویی برای حمل تدارکات قرار داده شده است. این هواپیما می تواند در مناطق روستایی دور افتاده یا در مناطقی که بر اثر وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و ... امکان رساندن محموله های حیاتی وجود ندارد تقش مهمی ایفا کند. این پرنده آهنی امکان دسترسی سریع به منابع ضروری را برای مناطق نیازمند تضمین کند.


پیکا هم اکنون در مرکز پرواز Pyka واقع در شمال کالیفرنیا مراحل تست پرواز را می گذراند. اولین نمونه های تجاری این هواپیما تا نیمه دوم سال 2023 آماده عرضه به بازار می شود.


الکس براون، مدیر ارائه دهنده خدمات هواپیماهای بدون سرنشین شرکت Skyports و یکی از مشتریان هواپیمای Pelican Cargo، گفت: " هواپیمای Pelican Cargo به ما این امکان را می دهد که بتوانیم بر چالش های ماموریت های لجستیکی و عملیاتی پیچیده غلبه کنیم. ما ناوگانی از هواپیماهای بدون سرنشین داریم که هر کدام به دلیل قابلیت‌های عملیاتی و عملکرد نظیر ندارند."

مایکل نورچیا، مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران شرکت پیکا، گفت: «هواپیمای پلیکان تأثیر مثبت قابل توجهی بر زندگی مردم خواهد داشت. ما این هواپیما را طوری طراحی کرده ایم که انتشار گازهای گلخانه ای C0 2 را به صفر برساند. از طرف دیگر مردم می توانند با پرداخت نصف هزینه حمل و نقل های زمینی در مدت زمان کمتری محموله های خود را دریافت کنند.»

این شرکت با ارائه هواپیماهای سم پاش کشاورزی توانست در آوریل 2022 سرمایه ای به ارزش 37 میلیون دلار جمع آوری کند. Pyka در قرار داد جدید خود با مشتریان اروپایی و آمریکایی متعهد شد تا نیمه دوم سال 2023 تعداد 80 دستگاه از هواپیماهای خودران مدل Pelican Cargo تولید کند.


چاپ