پهبادی که می تواند روی سطح آب فرود بیاید!

محققان کالجی در انگلستان موفق شدند پهبادی بسازند که می تواند روی سطح آب فرود بیاید.

پهباد

به نقل از hackster، محققان کالج امپریال لندن به تازگی موفق شدند این پهپاد را با هدف ارائه یک سیستم نظارتی دقیق در محیط‌های آبی توسعه بدهند.
مدوسا؛ یک پهپاد تغییر شکل یافته است که می تواند در هوا پرواز کند و روی سطح آب فرود بیاید و محیط مورد نظر خود را زیر نظر بگیرد. این پهپاد که به عنوان یک ربات دوگانه نمونه برداری در زیر آب ( MEDUSA ) شناخته می شود، می تواند برای آزمایش کیفیت آب شاخک های خود را برای جمع آوری نمونه های آبی گسترش دهد. MEDUSA یک پهپاد چند روتوری است که دانشمندان می توانند با استفاده از آن به مناطق صعب العبور و خطرناکی که برای انسان قابل دسترسی نیست، دست پیدا کنند.

این پهپاد شناورهایی دارد که به آن متصل شده است و اجازه می دهد در بالای سطح آب شناور بماند. پس از فرود بر روی سطح آب، MEDUSA یک غلاف متحرک دارای دوربین و سنسور را به زیر آب می فرستد. این غلاف می تواند تا عمق 10 متری زیر آب پایین برود. اپراتور می تواند از راه دور عمق و موقعیت غلاف یا غلاف را در آب تنظیم کند و به صورت بلادرنگ آن را هدایت کند. پهباد پس از برداشتن نمونه‌های آب، کابل را می چرخاند تا غلاف جمع شود و به سطح آب بیاید.


تیم سازنده، پهپاد توسعه داده شده را در دریاچه زوریخ سوئیس آزمایش کردند. آن ها از میکروارگانیسم‌ها و شکوفه‌های جلبکی با هدف کشف عوامل تهدیدکننده سلامت انسان، نمونه برداری کردند.

پروفسور میرکو کواچ از دپارتمان هوانوردی IPL در مورد این پهباد گفت: «ما چیزهای زیادی برای یادگیری از آب زمین داریم: با نظارت بر پارامترهای اکولوژیکی، می‌توانیم عوامل مؤثر بر کیفیت آب و سلامت اکوسیستم را در شرایط مختلف آب و هوایی بررسی کنیم. توانایی منحصر به فرد MEDUSA برای دستیابی به مکان‌های دشوار و جمع‌آوری تصاویر، نمونه‌ها و معیارهای آبی برای اکولوژی و تحقیقات آبزیان برای دانشمندان بسیار ارزشمند خواهد بود. این دستگاه حتی می تواند در شرایط آب و هوایی قطب شمال هم مفید باشد.


چاپ