پهباد جنگی لانیوس مجهز به سیستم هوش مصنوعی آنویدیا

پهپاد لانیوس (LANIUS) ساخت شرکت اسرائیلی Elbit Systems است. این پهباد مجهز به کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی آنویدیا یا NVIDIA AI می باشد.

پهباد جنگی

طبق گزارش های فن تک، پهباد کشنده لانیوس قابلیت حمل سلاح دارد و می تواند به اهداف تعیین شده شلیک کند.

پهپاد جنگی لانیوس شرکت Elbit با قابلیت حمل محموله های کشنده و غیر کشنده طراحی شده است. نمونه اولیه این پرنده می تواند پس از رسیدن به هدف مورد نظر خود، شلیک کند. این پهپادهای بدون سرنشین بر بالای یک پهپاد بزرگتر قرار می گیرند. از ویژگی های دیگر آن می توان به قاب نسبتا سبک 2.76 پوندی آن اشاره کرد. علاوه بر این، یک باتری لیتیومی کوچک دارد که با یک بار شارژ کامل، می تواند تا 7 دقیقه پرواز کند.

پهباد

زمانی که این پهباد برای شناسایی مکان مورد نظر فرستاده می شود، ماژول کامپیوتری یکپارچه NVIDIA Jetson AI تعبیه شده در آن می تواند برای نقشه برداری از فضای داخلی ساختمان، شناسایی دشمنان، سلاح ها و حتی تشخیص غیرنظامیان بدون سلاح از افراد نظامی که خود را به عنوان یکی از آن ها نشان می دهد، استفاده شود. هنگامی که یک دشمن شناسایی می شود، اپراتور انسانی می تواند پهپاد را برای درگیری با این افراد بفرستد.


LANIUS دارای دو حالت عملیاتی است: رابط‌های Legion X و رابط های HMT. رابط Legion X برای فرمان و کنترل، همگام‌سازی ویدیو/داده در لحظه و قابلیت مشاهده مستقیم استفاده می شود اما، رابط پیشرفته Human Machine Teaming (HMT) که مربوط به عملیات مستقل است.


چاپ