ارتش ایالات متحده پهبادها را از طریق شارژ بی سیم شارژ می کند

تیم تحقیقاتی ارتش آمریکا موسوم به دراپا (DARPA) مشغول کار روی طرحی هستند که بر اساس آن، از هواپیماهای سوخت رسانی نیروی هوایی برای شارژ بی سیم پهبادها استفاده کنند. آن ها برای این تحقق این طرح از مردم آمریکا نیز درخواست کمک کرده اند. برای آشنایی بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

pahbad 1
محققان دارپا (DARPA) یا به عبارت دیگر آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، در نظر دارند از هواپیماهای سوخت‌رسانی نیروی هوایی برای شارژ بی‌سیم پهپادها به عنوان«چشمه‌های انرژی» استفاده کنند و برای انجام این کار، از همه مردم این کشور درخواست کمک کرده‌اند.


دارپا در اطلاعیه ای که منتشر کرد از متخصصان این حوزه و البته علاقه مند به کار در این زمینه، خواست با آژانس در این پروژه همکاری کنند. سیستمی که مد نظر این آژانس است باید افراد روی هواپیماهای سوخت‌رسانی حال حاضر نظیرهواپیماهای KC-46 و KC-135 پیاده سازی شود و توانایی انتقال100 کیلووات توان را داشته باشد.


زمان زیادی است که بیشتر نیروهای نظامی دنیا از سیستم سوخت‌رسانی هوایی استفاده می‌کنند و آخرین توسعه ای که در این سیستم انجام شد، مربوط به دهه 20 میلادی می شود. در کل، سیستم سوخت رسانی به تجهیزات مختلفی (برای انتقال سوخت) نیاز دارد و دارپا نمی‌خواهد در سیستم جدید از این تجهیزات استفاده کند.


شارژ بی‌سیم پهپاد
آژانس تحقیقاتی ارتش ایالات متحده (دارپا) در طراحی این سیستم جدید بیشتر به دنبال پیاده سازی انتقال توان به صورت لیزر است و بر اساس RFI منتشر شده، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر مشغول کار روی تکنولوژی انتقال بی‌سیم انرژی برای هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی است. استفاده از این گونه سیستم ها، مزایای زیادی می‌تواند به همراه خود داشته باشد.


اگر پهپادها هنگام پرواز به شکل بی‌سیم شارژ شوند، دیگر نیازی به استفاده از باتری‌های سنگین در آن‌ها نخواهد بود و می‌توان وزن پهبادها را سبک‌تر کرد. از سوی دیگر با سیستم جدید می‌تواند مدت زمان بیشتری هم در میدان عملیات حضور داشته باشد.
اگرچه در اینجا با یک فناوری روبه‌رو هستیم که در حال حاضر اختراع نشده، اما دارپا سریع تر طراحی آن را شروع کرده تا زمان را از دست ندهد.


دارپا می خواهد بداند که این فناوری به چه تجهیزاتی نیاز دارد و علاوه بر این، مشخص کند که تکنولوژی مدنظر محققان آژانس چقدر می‌تواند انرژی تولید کند. البته آژانس به دنبال طراحی سیستمی است که قادر باشد 100 کیلووات یا بیشتر انرژی به شکل لیرزی تولید کند. همچنین، این آژانس به دنبال طراحی یک سیستم لیزری است که قابلیت انتقال چنین حجمی از انرژی را داشته باشد. ترکیب این دو سیستم‌ طراحی شده، کارایی پهباد را در محیط‌های مرتبط، بهبود می بخشد.
دارپا می خواهد این پروژه زودتر به فاز عملیاتی برسد. به همین دلیل، حتی در اطلاعیه ای که به صورت عمومی منتشر کرده، تا 11 ژوئیه(30 تیر) فرصت برای ارسال طرح ها به این مرکز در نظر گرفته است.


چاپ