ارسال دارو با پهباد در چین

به دنبال شیوع دوباره بیماری کرونا در چین، و اجرای قوانین سخت گیرانه در اجرای قرنطینه، مسئولان سلامت این کشور تصمیم گرفتند غذا و داروی مورد نیاز مردم را به کمک پهباد به مناطق قرنطینه ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه کار این پهبادها تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

pahbad

چین اعلام کرد چندی قبل از دو پهباد برای ارسال 20 کیلوگرم برنج به همراه سبزیجات در منطقه ای از شهر شانگهای چین استفاده کرده است. پهباد ها بعد از گذشت پنج دقیقه به روستای بااووی در فاصله سه کیلومتری شهر جینشان رسیده و قبل از پخش مواد غذایی بین مردم، ابتدا کل آن منطقه را ضد عفونی کردند. این پهبادها از پایگاه هوایی شرق چین" " East China Unmanned Aerial Vehicle که به هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص دارد به شهر جینشان ارسال شده بود.

مدیر پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین گفت: ما از زمان شیوع مجدد همه‌گیری ویروس کرونا، توزیع مقادیر لازم دارویی و غذایی را به کمک پهبادها شروع کردیم. در حال حاضر ما از این پهبادها در زمینه پخش حمل و نقل مواد غذایی مانند برنج، سبزیجات و گوشت نیزاستفاده می‌کنیم.

او در ادامه گفت: معمولا از آنها برای توزیع مواد غذایی در سطح شهر استفاده می شود، اما آنها قادر هستند اقلام کمک‌های اولیه را نیز پخش کنند. این روش میزان اثربخشی مواد توزیعی را به طور چشم گیری افزایش می دهد زیرا در این نوع حمل ونقل هوایی ما شاهد هیچ ترافیکی نخواهیم بود. هفته قبل، نیم ساعت بعد از دریافت درخواست فوری کمک، داروی کاهنده فشار خون به ناظر تولید یک کارخانه که شخصی به نام "جی رو وانگ" بود از طریق پهپاد تحویل داده شد.

او در ادامه گفت: این عملیات برای من همانند یک اورژانس واقعی بود. با دریافت سریع داروها توسط پهپاد، در حال حاضر من داروی کافی یک ماه را دارم.
در آن روز محموله های دیگری نظیر ۱۲۰۰ کیت تست آنتی ژن از طریق پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین به مقصد نواحی قرنطینه
ظرف مدت بیست دقیقه ارسال شد.
در چین علاوه بر توزیع اقلام دارویی و غذایی، برای انتشار اعلامیه های عمومی نیز از پهباد استفاده می کنند. از ابتدای شیوع همه گیری، مسئولان شهر ژوانچیائو در منطقه ای اواقع در شانگهای با استفاده ازهواپیماهای بدون سرنشین برای اطلاع رسانی به مردم در زمینه نحوه انجام آزمایش اسید نوکلئیک رایگان استفاده می‌کردند. آزمایش اسید نوکلئیک روشی است که در آن اسید نوکلئیک خاصی را تشخیص داده و معمولا قادر است باکتری یا ویروس بیماری‌زا وارد در خون، ادرار، بافت‌ها را شناسایی کند.

"پایگاه پهبادی شرق چین" با وسعت ۲.۷۳ کیلومتر مربع یکی از اولین پایگاه‌های پهپادهای غیرنظامی در کشور چین است که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و دارای پنجاه نوع پهباد جهت انجام اهداف لجستیکی و ضد عفونی است. که از این تعداد، بیش از ۳۰ پهپاد و پنج اپراتور حرفه ای این پایگاه در آخرین دور عملیات پیشگیری از بیماری همه‌گیر کرونا که شامل پخش مقادیرزیادی دارو، مواد ضد عفونی بود، حضور داشتند.


چاپ