فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و بزرگترین فناوری مخرب دهه آینده

هواپیماهای بدون سرنشین فناوری کلیدی دو دهه آینده هستند. آنها در بسیاری از جنبه های مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند و استفاده تجاری از این فناوری هرگز بالاتر از این نبوده است

هدف های فن تک از این مقاله این است که شما را با درک و بینش بازار هواپیماهای بدون سرنشین آشنا کنید
بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
. در گزارشات تحقیقات بازاری پیش بینی شده است که "بازار هواپیماهای بدون سرنشین و صنایع 2021-2041" تا سال 2041، به +22 میلیارد دلار خواهد رسید.، و طی 4 تا 5 سال گذشته افزایشی در سرمایه‌گذاری پهپادها پدیدار شده است.. افزایش‌هایی در سخت‌افزار، به‌ویژه از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ وجود داشته است، زیرا قابلیت‌های نرم‌افزار تحلیلی و یادگیری ماشینی منجر به موارد استفاده گسترده‌تر و استفاده از سخت‌افزار پهپادها می‌شود.
علاوه بر این، با در دسترس بودن فناوری هواپیماهای بدون سرنشین برای عموم مردم، سرمایه‌گذاری در مورد پهپادهای مصرفی و محصولات ارزان‌تر افزایش یافته است.با این افزایش سرمایه گذاری، طیف گسترده ای در این محصولات به وجود می آید.

6A

پهپادهای مختلف کاربردهای متفاوتی دارند. پهپادهای چرخشی معمولاً طراحی کارآمدتری برای اندازه‌های پهپاد کوچک‌تر هستند. با چهار پایه ثابت، قطعات متحرک کمی را دارا می باشند و در نتیجه هزینه هواپیمای بدون سرنشین کاهش می یابد. با این حال، این طراحی به خوبی بزرگ نمی شود. در نتیجه، پهپادهای بال ثابت معمولاً برای مسافت‌های طولانی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، جایی که نیاز به جابجایی کمتری است.
موارد استفاده شامل نقشه برداری است که در آن پهپاد می تواند مسیر ثابتی را دنبال کند و در حالی که در هدایت کننده پهپاد در جای ثابت باقی می ماند، و اینگونه یک منطقه بزرگ را نقشه برداری میکند.
یکی از فناوری‌های کلیدی که بر پذیرش و استفاده از پهپاد تأثیر می‌گذارد، قابلیت‌های نرم‌افزاری و تحلیلی آن است. به عنوان مثال، به کارگیری هوش مصنوعی برای فعال کردن تشخیص تصویر بهبودیافته، یک ویژگی مهم فزاینده در بسیاری از محصولات است. شرکت‌هایی وجود دارند که بازار سخت‌افزار پهپادها را احاطه کرده‌اند که نرم‌افزار آنها برای تجزیه و تحلیل داده‌های گرفته‌شده از یک پهپاد یا کمک به پهپاد در جهت یابی از طریق حسگرهای مختلف استفاده می‌شود.
هواپیماهای بدون سرنشین معمولاً تصاویر را ضبط می کنند. برای شناسایی آنچه در هر تصویر وجود دارد و این که چگونه بر کاربر تأثیر می گذارد، به نرم افزار نیاز است. برای مثال، اگر یک پهپاد در حال نقشه‌برداری از یک مزرعه است، به نرم‌افزاری نیاز دارد که به آن کمک کند تا در این مزرعه پیمایش کند. یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده های بسیار زیادی که توسط دوربین های رزولوشن بالا در پهپاد گرفته شده است، مورد نیاز است. در مورد نقشه برداری مزارع زراعی، می تواند بیماری ها را در مزرعه شناسایی کند و به کشاورز اجازه می دهد تا مطابق با آن عمل کند. در سال 2020، چرخش به سمت فناوری‌ها و الگوریتم‌های پیشرفته‌تر صورت گرفته است که به هواپیمای بدون سرنشین در گرفتن، پرواز و متعاقباً تجزیه و تحلیل آنچه در محیطش است کمک می‌کند.
پیشرفت‌ها در Big Data و یادگیری ماشینی به طیف وسیعی از شرکت‌های نرم‌افزاری جدید اجازه داده است تا با نرم‌افزار شخص ثالث جدید به بازار بیایند تا به کاربران امکان استفاده از سخت‌افزار پهپادهایی که قبلاً دارا بوده اند، باشند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ