راه‌هایی برای شارژ بی‌سیم پهپاد

دارپا با همکاری یک استارتاپ به نام شرکت Electric Sky راه هایی برای شارژ بی سیم پهپادها در اواسط پرواز را بررسی میکند.

آژانس اطلاعات تحقیقات دفاعی، بازوی تحقیق و توسعه گونزو پنتاگون، در اختراع همه چیز از GPS و ترجمه گفتار گرفته تا پیش سازهای اولیه اینترنت نقش داشته است. (آژانس همچنین سعی کرد یک فیل مکانیکی بسازد تا از ویتنام جنوبی عبور کند، اما چه کسی شمارش را نگه می‌دارد). اکنون این آژانس با یک استارت آپ کار می کند تا راه هایی برای شارژ بی سیم پهپادها در اواسط پرواز را بررسی کند.

darpa pahbad

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، شرکت Electric Sky مستقر در سیاتل، به عنوان بخشی از برنامه تحقیقاتی نوآوری در کسب و کارهای کوچک دارپا، 225,000 دلار جایزه دریافت کرد تا آنچه را که آنها اولین فرستنده "پرتو نجوا" در جهان می نامند، ایجاد کند. رابرت میلمن، مدیرعامل این شرکت، گفت: در حالی که شارژ بی‌سیم قبلی برای پهپادها متکی به امواج مایکروویو و لیزرهایی بود که با طی مسافتی ضعیف‌تر می‌شوند، Whisper Beam برعکس عمل می‌کند و با نزدیک شدن به گیرنده قوی‌تر می‌شود.
بر اساس گزارش‌ها، Electric Sky از فرستنده‌ای استفاده می‌کند که امواج رادیویی را ارسال می‌کند و سپس بر روی گیرنده، در این مورد، پهپاد متمرکز می‌شود.
میلمن گفت: فناوری Whisper Beam معادل الکترومغناطیسی یک گالری نجوا است. «در یک گالری زمزمه‌کننده، یک شنونده در سراسر اتاق می‌تواند سخنران را بشنود، اما هیچ کس دیگری نمی‌تواند، حتی افرادی که مستقیماً بین گوینده و شنونده ایستاده‌اند. صدا آنقدر ضعیف است که نمی توانند بشنوند.»
دارپا سابقه طولانی علاقه به پروژه های هواپیماهای بدون سرنشین دارد. برای سال‌ها، آژانس برنامه‌ای به نام تاکتیک‌های فعال ازدحام تهاجمی (OFFSET)را پیش‌بینی کرده است که ازدحام هواپیماهای بدون سرنشین تا 250 هواپیمای بدون سرنشین را در کنار تیم‌های کوچک سرباز وارد نبرد می‌کند. آژانس بر این باور است که این ارتش‌های پهپاد کوچک به زودی می‌توانند به سربازان در ساختمان‌های پاک در مناطق شهری کمک کنند و شناسایی انجام دهند.
اوایل سال جاری، دارپا با موفقیت توانایی خود را در گرفتن یک پهپاد X-61 Gremlin و بازگرداندن ایمن آن به هواپیمای C-130 نزدیک در اواسط پرواز نشان داد، دستاوردی که به عنوان یک نقطه عطف قابل توجه در تحقق انبوه پهپادها تلقی می شود. در همین حال، آژانس همچنین در حال کار بر روی یک عملیات ضد پهپاد است که از پهپادهای متصل به حسگرها برای شناسایی و طبقه بندی سایر پهپادها در محیط های شهری استفاده می کند. اینهمه پهپاد!
اگر این گروه‌های کال آف دیوتی در میدان‌های جنگ راه خود را پیدا کنند، دارپا و شرکای آن باید مشکل شارژ بی‌سیم را حل کنند. اینجاست که Electric Sky وارد می‌شود. به عنوان بخشی از مرحله اول کار خود با دارپا، Electric Sky نمایش‌هایی را ایجاد و آزمایش خواهد کرد که به طور بالقوه می‌توانند در فواصل کوتاه کار کنند. داده‌های این آزمایش‌ها برای ارتقای سیستم‌ها برای فواصل طولانی‌تر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در تئوری، جف گریسون، یکی از بنیانگذاران Electric Sky به GeekWire Whisper Beam گفت که می‌تواند با هر نوع هواپیمای برقی کار کند.
جف گریسون، یکی از بنیانگذاران Electric Sky گفت: «این یک افسانه است که انتقال نیرو در مسافت طولانی غیرممکن است. »این فقط هیچ وقت مقرون به صرفه نبوده است. این روش جدید هزینه فرستنده زمینی و اندازه گیرنده داخلی خودرو را کاهش می دهد.
سرمایه‌گذاری‌های دارپا ارزش آن را دارد که حتی اگر به چشم‌انداز ربات‌های مرگ امپریالیستی ازدحام اتاق علاقه‌مند نباشید، توجه داشته باشید، زیرا بسیاری از برنامه‌های آژانس در نهایت به مشتریان روزمره می‌رسند. اگرچه دارپا احتمالاً روی تحقیقات GPS سرمایه‌گذاری نکرده است و فکر می‌کند این فناوری روزی به یک دانشجوی کالج این امکان را می‌دهد تا پیتزای خود را در ساعت 4:00 صبح بی‌وقفه ردیابی کند، خوب، ما اینجا هستیم. ممکن است اتفاقی مشابه با شارژ بی سیم در جایی پایین بیاید، هرچند هنوز برای گفتن خیلی زود است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ