برگزاری رویداد آنپکد گوشی سونی اکسپریا VI 1 در اردیبهشت‌1403

سونی قصد دارد رویداد آنپکد گوشی های پرچم دار اکسپریا VI 1 را در 17 می ماه آینده(27 اردیبهشت 1403) برگزار کند.

گوشی اکسپریا 1 VI

صحنه رقابت گوشی های هوشمند امسال با حضور بازیگران مهمی مانند سونی گرم تر خواهد شد. SONY به تازگی تاریخ رونمایی رسمی از گوشی های سری اکسپریا در تاریخ 17 ماه می خبر داد. این رویداد با هدف رونمایی از گوشی پرچمدار اکسپریا VI 1 برگزار می شود. یک سال اخیر اطلاعات خیلی کمی در مورد مشخصات سخت افزاری گوشی های اکسپریا VI 1 منتشر شد. ما در این مقاله قصد داریم یک نگاه کلی به مشخصات احتمالی گوشی های سری 2024 سونی بیندازیم پس با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.


مشخصات احتمالی گوشی پرچم دار سونی اکسپریا 1 VI

اندازه: به عقیده تحلیلگران صنعت گوشی های هوشمند، اکسپریا 1 VIابعادی به طول، عرض وارتفاع ۱۶۱.۹ در ۷۴.۵ در ۸.۴ میلی‌متر است. این گوشی نسبت به نسخه اصلی Xperia 1 V به علت تغییر نسبت تصویر پهنا و ضخامت بیشتری دارد. گفته می شود سازنده ژاپنی برخلاف نسل های قبلی، از نسبت تصویر 19.5:9 به جای نسبت 21:9 استفاده کرده است.
صفحه نمایش: گوشی های جدید اکسپریا 1 VIبه جای صفحه نمایش های 4K به صفحه نمایش های 2K+ یا Quad HD+ با وضوح تصویر 3200 x 1440 پیکسل مجهز خواهند بود.
دوربین: در مورد دوربین پرچم دار مدل 2024 گزارش های ضد و نقیضی وجود دارد. بعضی از آنها معتقدند که اکسپریا1 VI یک دوربین سه گانه در قاب پشتی دارد. دوربین های اصلی، فوق عریض و تله فوتو همگی به سه حسگر 48 مگاپیکسلی از نوع Exmor T مجهز هستند. حسگرهای جدید SONY کیفیت تصاویر را در محیط های کم نور افزایش می دهند.

گوشی اکسپریا 1 VI hwgdاما گزارش های جدیدتر ادعاهای قبلی در مورد دوربین های اکسپریا1 VI را رد می کنند. به عقیده این گروه؛ این دستگاه مجهز به سه دوربین با مشخصات زیر خواهد بود:

• یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با f/1.9، فاصله کانونی 24 میلی‌متر و حسگر 1/1.35 اینچی.

• یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی آن هم با f/2.2، فاصله کانونی 16 میلی‌متر و حسگر 1/2.5 اینچی

• یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی هم با f/2.3 و قابلیت زوم اپتیکال 3.5 برابر (فاصله کانونی بین 85 تا 125 میلی‌متر) و حسگر 1/3.5 اینچی
طبق این گزارش فقط دوربین اصلی به حسگر پیشرفته Exmor T مجهز هشتند. نکته جالب تر این گزارش مربوط به نحوه چیدمان دوربین هاست. نحوه چیدمان دوربین مشابه چیدمانی است که در گوشی های Xperia 1 V فعلی می بینید.

سونی بعد از برگزاری مراسم رونمایی طبق یک سنت قدیمی، چند هفته بعد گوشی های سری جدید را در فروشگاه های مختلف به صورت اینترنتی و حضوری آماده عرضه خواهد کرد.


چاپ