مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی S24 Plus با S24 !

شاید در نگاه اول گوشی های پرچمدار مدل 2024 از نظر ظاهری تفاوت چندانی با سامسونگ گلکسی S23 نداشته باشد اما، از نظر قابلیت های نرم افزاری این طور نیست!

سامسونگ گلکسی اس 24 اس 24 پلاس

سامسونگ در گوشی های گلکسی اس 24 بیشتر روی قابلیت هوش مصنوعی "Galaxy AI" تمرکز کرد. به همین علت ظاهر آن ها تفاوت چندانی با سری قبلی ندارد. با این حال، این قابلیت باعث نمی شود خریداران تمایلی به عوض کردن گوشی خود و ارتقا آن از خود نشان دهند. قابلیت هوش مصنوعی مولد در گوشی های قبلی سامسونگ مانند اس 23، گوشی های تاشو Z Fold 5 ، Z Flip 5 و تبلت های S9 هم با آپدیت جدید فعال شد. علاوه براین، گوشی های گیکسل 8 گوگل هم به امکانات مشابه اس 24 یا حتی پیشرفته تر از آن مجهز هستند.

اما این دلایل به این معنا نیست که فکر کنیم گوشی های سری گلکسی S24 نمی توانند گزینه خوبی برای خرید باشند. تلاش های سامسونگ به احتمال زیاد مربوط به ویژگی های می شود که گوشی های نسل بعدی بیشتر از آن بهره مند خواهند شد. اگر بخواهیم قابلیت های هوش مصنوعی غول کره ای را با پیکسل8 مقایسه کنیم، سامسونگ امتیازهای بیشتری به ویژه در بخش ترجمه لحظه ای در تماس صوتی یا ویراستاری متن کسب خواهد کرد. سئوالی که می تواند ذهن ما را درگیر کرده باشد این است: Samsung چه کار منحصر بفردی در ادغام ابزارهای هوش مصنوعی خود با گوشی های هوشمند انجام داده است؟!

ابزارهای هوش مصنوعی جدید سامسونگ به همراه ترفندهای ظریف در قسمت طراحی، به گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس می تواند به کاربران دلیل کافی برای ارتقا دستگاه های قدیمی تر از نسخه گلکسی اس 23 بدهد.

مزیت:

• استفاده راحت و آسان از هوش مصنوعی مولد
• رابط کاربری روان و جذاب Slick UX
• عمر بالای باتری
• طراحی تمیز و مینیمالیستی

معایب:

• عکاسی ضعیف در نور کم
• نیاز دسترسی راحت تر به ابزارهای هوش مصنوعی

طراحی و صفحه نمایش

 اس 24 صفحه نمایش

سامسونگ گلکسیS24 +

گوشی سامسونگ گلکسی S24+ یک صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع Full HD دارد که براساس فناوری Dynamic AMOLED 2X ساخته شده است. از نظر نوع صفحه نمایش گوشی های جدید فرقی با سری اس 23 ندارند به جز رنگبندی! سازنده از ترکیب رنگی جدید «خاکستری مرمری» و «بنفش کبالت» در سری 2024 استفاده کرده است. چه در نسخه پایه اس 24 و چه در نسخه اس 24 پلاس می توانید روکش مات جدید را به همراه یک فلش LED در قاب پشتی به راحتی ببینید. گاهی اوقات تغییر ندادن طراحی خیلی هم چیز بدی نیست! طراحی مینیمالیست سامسونگ به خصوص در اندازه دوربین های قاب پشتی به آن ظاهر شیک تری نسبت به گوشی های چینی می دهد.
اگر از اندازه صفحه نمایش بگذریم، وضوح تصویر و ظرفیت باتری گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس شبیه به هم هستند. اس 24 به صفحه نمایش 6.2 اینچی از نوع Full HD، وزن 167 گرم و ضخامت 7.6 میلی متر مجهز است. نسخه بزرگتر آن یعنی اس 24 پلاس یک پنل 6.7 اینچی از نوع Quad HD دارد که باعث شده به وزن گوشی 29 گرم تر و ضخامت آن 0.1 میلی متر اضافه شود. هر دو مدل از یک پنل AMOLED 2X با نرخ تازه سازی تطبیقی بین 1 تا 120 هرتز و حداکثر روشنایی 2600 نیت استفاده می کنند.

دوربین

اس 24 دوربین
شاید یکی از قسمت های خسته کننده که در هر دو مدل دیده می شود، عدم تغییر نوع سنسورهای دوربین آن نسبت به سری قبلی است. دوربین های قاب پشتی آنها شامل از یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل با قابلیت زوم 3 برابری می شود. سامسونگ در دوربین سلفی جلو هر دو مدل از یک دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده کرده است. طبق ادعای سازنده این دوربین ها به ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای ویرایش تصاویر مجهز شده است که به شما امکان می دهد عکس سوژه را در قاب حذف کنید یا ویدئوهای های اسلو موشن بسازید.

دوربین سری گلکسی اس 24 در ثبت نور قرمز به هنگام شب نسبت به گوشی OnePlus Open عملکرد ضعیف تری دارد. از نظر عملکرد دوربین در نور کم و قدرت زوم گوشی سامسونگ اس 24 اولترا حتی نسبت به گوشی وان پلاس اوپن عملکرد بهتری را به نمایش می گذارد. ولی از نظر عکسبرداری در طول روز هر دو نسخه پایه و پلاس اس 24 به خوبی عمل می کنند. همانطور که در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید نمایش خطوط قرمز تاکسی ها و چراغ های راهنمایی در گوشی وان پلاس نسبت به گلکسی اس 24 طبیعی تر نمایش داده می شود.
اما در خصوص دوربین سلفی جلو اینطور نیست! این گوشی هم به همان دوربین های سلفی باکیفیت سری گلکسی اس 23 مجهز است. کیفیت عکس این دوربین بالاست به همین علت می تواند جزئیات بیشتری از چهره و موهای صورت ثبت کند. قابلیت‌های ضبط ویدیو S24 هم بسیار عالی است.

خلاقیت بی‌حد و مرز: نرم‌افزارهای هوش مصنوعی مولد و فرصت‌های جدید

 اس 24 ابزار هوش مصنوعی

یکی از مهم ترین ویژگی ها که به همراه گوشی های گلکسی اس 24 عرضه شد، قابلیت هوش مصنوعی مولد تحت عنوان "Galaxy AI" است. این قابلیت اولین مجموعه هوش مصنوعی با حفظ حریم خصوصی است که توسط واحد پردازش عصبی داخلی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 پشتیبانی می‌شود.

این گوشی‌ها می‌توانند وظایف هوش مصنوعی خود را بدون نیاز به اتصال به اینترنت انجام دهند. این کار به حفظ حریم خصوصی شما کمک می‌کند، اما می تواند روی نتایج آن تاثیر بگذارد. سامسونگ متعهد شد که هرگز از داده‌های کاربران برای آموزش الگوریتم های یادگیری ماشین یا پخش تبلیغات استفاده نکند. بنابراین به محض تکمیل پردازش، داده‌های شما از سرورهای سامسونگ و شرکای آن حذف می‌شوند. وظایف Galaxy AI سامسونگ به شش دسته کلی تقسیم می شوند: اول: "ترجمه زنده" حین تماس های صوتی ، دوم:"مترجم زنده "حین ملاقات های حضوری، سوم:" کمک به نوشتن متن" از صفحه کلید، چهارم:"ویراستاری" یعنی خلاصه برداری و قالب بندی خودکار متن، پنجم:" کمک رونوشت" برای ترجمه فایل‌های ضبط‌شده صوتی، ششم:"ویرایش تولیدی" ویرایش عکس ها و ویدئوها هنگام بارگذاری.

اس24 ترجمه متن

ویژگی‌های ترجمه هوش مصنوعی سامسونگ از زبان های مختلف پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر زبان‌های انگلیسی (ایالات متحده و بریتانیا)، چینی (ماندارین)، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی، کره‌ای، لهستانی، پرتغالی، اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا و ایالات متحده)، تایلندی و ویتنامی در دسترس کاربران قرار گرفته است. اما در آینده نزدیک زبان های دیگری هم به این مجموعه اضافه خواهند شد. قابلیت های Galaxy AI به صورت پیش فرض غیر فعال است و هیچ سوئیچی برای فعال کردن آن وجود ندارد. مهم ترین ویژگی Galaxy AI شاید همان ترجمه دو طرفه لحظه ای برای تماس های صوتی باشد که سامسونگ از نوامبر ارائه کرده است. برای استفاده از این ویژگی باید ابتدا قابلیت ترجمه زنده را در تنظیمات برنامه شماره‌گیر فعال کرد. (اینجا باید زبان خود و زبان گیرنده تماس را مشخص کنید.)

اس 24 ترجمه آنلاین

هنگامی که تماس تلفنی برقرار شد، کاربر باید روی دکمه «دستیار تماس» ضربه بزند و سپس برای شروع روی دکمه «ترجمه زنده» را انتخاب کند. در این مرحله ابزار "ترجمه زنده" پیامی را پخش می‌کند مبنی بر این که تماس در حال ترجمه و زیرنویس زنده است. به علاوه یک پیام هشدار به کاربر داده می شود که برنامه تلفن این رونوشت ها را ذخیره نمی کند پس، اگر به آن نیاز دارید حتماً قبل از قطع کردن تلفن، اسکرین شات بگیرید یا اطلاعات مهم را یادداشت کنید. البته این ابزارها در بعضی از زبان ها مثل فرانسوی یا چینی به خوبی عمل نمی کند. اما میزان دقت آن به مرور زمان بیشتر خواهد شد.

عملکرد و عمر باتری

اس 24 باتری
گوشی گلکسی اس 24 اولترا که در بازارهای ایالات متحده، چین و کره جنوبی عرضه شده اند، به پردازنده اسنپدراگون نسل سئم مجهز هستند. کاربران سایر نقاط جهان می توانند گوشی های سری جدید را با تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ خریداری کنند. تست بنچمارک این تراشه روی کاغذ خیلی با عملکرد تراشه کوالکام تفاوتی ندارد و حتی در اتصال به اینترنت 5G سریع تر عمل می کند.

گوشی گلکسی اس 24 با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت 800 دلار عرضه می‌شود. اما نسخه پلاس آن به همراه 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی و با قیمت 1000 دلار به فروش می‌رسد. هر دو مدل در تست‌های Geekbench 6 عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشتند .امتیاز آنها در بخش چند هسته‌ای CPU به ترتیب به 7049 و 6641 رسید. در بخش تک هسته ای نیز به ترتیب امتیاز 15082 و 14982 را کسب کردند.

طول عمر باتری S24 پلاس فقط 20 دقیقه بیشتر از S24 است. گوشی اس 24 به مدت 25 ساعت و 50 دقیقه در تست باتری دوام آورد. گلکسی اس 24 پلاس نیز در تست مشابه حدود 26 ساعت و 10 دقیقه دوام آورد.


چاپ