آیفون16 پرومکس مجهز به سنسور 48 مگاپیکسلی 14 بیتی سونی می شود!

اپل به احتمال زیاد در آیفون 16 پرومکس از سنسور 48 مگاپیکسلی 14 بیتی سونی با قابلیت پشتیبانی از ADC و DCG استفاده خواهد کرد.

آیفون 16

افشاگر معروف @digital chat Station با انتشار یک پست جدید مدعی شد که آیفون 16 پرومکس به سنسور 48 مگاپیکسلی 14 بیتی سونی با قابلیت پشتیبانی از حالت ADC(مبدل آنالوگ به دیجیتال) و DCG (فناوری ضبط تصاویر)مجهز خواهد بود. بنابراین نسخه ممتاز آیفون بعدی مانند مدل قبلی ، یک لنز تله فوتو پریسکوپ دارد. با این حال این نوآوری نیاز به طراحی جدیدی خواهد داشت زیرا، انحنای لبه صفحه نمایش باید افزایش پیدا کند.

آیفون16 توییت دوربین

گفته های تحلیلگر معروف بلومبرگ، Ming-Chi Kuo نیز با گفته های این افشاگر کاملا مطابقت دارد. مینگ چی کو معتقد است در ساخت سری آیفون 16 پرو اپل احتمال دارد از ماژول‌های لنز هیبریدی - شیشه‌ای پلاستیکی قالب‌گیری شده MG 7P استفاده کند. طبق مشخصات احتمالی آیفون 16 پرو به صفحه نمایش 6.3 اینچی و نسخه آیفون 16 پرومکس به صفحه نمایش 6.9 اینچی مجهز می شوند.

این اولین باری است که اپل در مدل پرو از سنسورهای دوگانه 48 مگاپیکسلی و لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو استفاده می کند. آیفون 16 پرو مانند آیفون 15 پرو مکس با لنز تترا منشوری تله فوتو 120 میلیمتری به بازار عرضه می شود. اما دوربین‌های سلفی جلویی به همراه سنسور 24 مگاپیکسلی و لنز 6p فقط در مدل‌های آیفون 17 استفاده می شوند. اپل قصد دارد یک دکمه دوربین جدید جداگانه با نام رمز "Nova" معرفی کند که با استفاده از دکمه‌های خازنی و عملکردهای حسگر نیرو، تجربه ضبط ویدیو را راحت تر می کنند.

بدنه آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس همانند آیفون 15 پرو از جنس تیتانیوم با درجه سختی 5 ساخته خواهد شد که جلوه براق و با دوامی دارد. سری بعدی تغییرات زیادی از لحاظ طراحی نسبت به سری آیفون15 ندارد بنابراین، شاید سازنده تصمیم بگیرد در رنگبندی های آن تغییراتی ایجاد کند. از نظر عملکرد به علت وجود تراشه A18 Pro و تراشه مودم اسنپدراگون X75 می تواند از اینترنت 5G با سرعت دانلود 7.5 Gbps پشتیبانی کند. براساس شایعات منتشر شده گوشی پرو نسل بعدی با داشتن ظرفیت باتری 3355 میلی‌آمپر ساعتی و طراحی پشته باتری جدید همیشه مرزهای فناوری را در صنعت گوشی های هوشمند جابجا کرده است. آیفون 16 پرومکس می تواند استانداردهای جدیدی در زمینه ویژگی های دوربین و عملکرد آن تعرف کند.


چاپ