اپل رم و استاندارد Wi-Fi آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را ارتقا می دهد!

اپل قصد دارد گوشی آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را از نظر میزان حافظه رم و استاندارد Wi-Fi ارتقا دهد.

آیفون16 سری2024

جف پو، تحلیلگر شرکت بین المللی Haitong International Securities معتقد است که حافظه های رم نسخه های پایه سری آیفون16 نسبت به نسخه های قبلی تا 8 گیگابایت ارتقا پیدا خواهد کرد. اپل از رم 6 گیگابایتی در گوشی های آیفون15 و آیفون 15 پلاس استفاده کرد. اما، رم آیفون16 پرو به عقیده پو همان 8 گیگابایت باقی می ماند. اگر پیش بینی های پو صحت داشته باشد، هر چهار نسخه سری آیفون16 به رم 8 گیگابایتی مجهز هستند.

در مورد حافظه های RAM چه قدر اطلاعات دارید؟ حافظه RAM(Random Access Memory) یک نوع حافظه موقت است که وقتی گوشی خاموش می شود تمام اطلاعات موجود در آن پاک می شود. از آنجا که برنامه ها و اطلاعات پرکاربرد آنها در رم ذخیره می شود، هر چقدر رم گوشی بیشتر باشد دستگاه در اجرای همزمان چند برنامه بهتر عمل می کند. اشتباهی که کاربران در مقایسه گوشی های اندرویدی و iOS انجام می دهند، اول به سراغ رم این دستگاه ها می روند. این مقایسه درست نیست! این مقایسه درست مانند این است که پرتقال را با سیب بسنجید. نحوه عملکرد این دو پلتفرم کاملا با هم فرق دارد.

آیفون16 حافظه رم

تغییر دیگر نسخه های پایه آیفون16 مربوط به ارتقا استاندارد وای فای6 به وای فای 6E می شود. همان استانداردی که در حال حاضر آیفون 15 پرومکس و پرو پشتیبانی می کنند. بنابراین، به احتمال زیاد آیفون 16 پرو و آیفون16 پرومکس از استاندراد وای فای 7 که به تازگی رونمایی شد، پشتیباتی خواهند کرد. استاندارد Wi-Fi7 حدود پنج برابر سریع تر از استاندارد Wi-Fi 6E است و توان خروجی آن به دو برابر استاندارد قبلی می رسد. بنابراین، برای ارسال و دریافت سیگنال های بیشتر به اطلاعات دیگری نیاز ندارد.

علاوه براین، سازنده گوشی های آیفون در نسخه های غیر پرو نیز در سال 2024 از دکمه های Action استفاده می کند که به کاربران اجازه می دهد با فشار دادن آن کارهای خاصی مانند روشن کردن چراغ قوه، باز کردن برنامه دوربین یا غیره را انجام دهند. هر چهار نسخه آیفون 16 یک دکمه جداگانه ای به نام Capture دارند که برای ضبط ویدئو کاربرد دارد. اندازه صفحه نمایش نسخه های آیفون 16 و آیفون 16 پلاس به ترتیب 6.1 و 6.7 اینچ و صفحه نمایش نسخه های آیفون پرو و آیفون پرو مکس به ترتیب 3 و 6.9 است. هر دو نسخه پرچم دار سری جدید به دوربین پریسکوپ تتراپریسم مجهز هستند. اپل از این دوربین در سال گذشته فقط در مدل آیفون15 پرومکس استفاده کرد.

مدل آیفون 16 به پردازنده 3 نانومتری A18، آیفون 16 پلاس به پردازنده A18 Bionic مجهز هستند. مدل های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس نیز از پردازنده قوی A18 Pro استفاده می کنند. شرکت تایوانی TSMC هر دو پردازنده را تحت فرآیند 3 نانومتری ساخته است.


چاپ