آخرین تغییرات اپل در نمونه اولیه آیفون16 پرو!

اپل تصمیم گرفت در آخرین نمونه اولیه آیفون16 پرو تغییراتی را در بخش دکمه های فیزیکی Action و Capture اعمال کند.

آیفون16 پرو دکمه

قرار است دکمه اکشن تا اواخر سال 2024 در هر چهار مدل آیفون16 به کار گرفته شود. تصاویری که به تازگی از نسخه آیفون 16 پرو منتشر شد دکمه اکشن حالت جامد را به خوبی نشان می دهد. ابتدا شرکت کوپرتینویی قصد داشت از دکمه فیزیکی و مکانیکی در سری جدید استفاده کند. علاوه براین، اندازه دکمه Action را نیز تغییر داد. به عنوان نمونه اگر به نمونه اولیه آیفون 16 پرو دقت کنید متوجه می شوید که اندازه آن بزرگتر شده است.

اپل در حال حاضر وارد فاز دوم طراحی آیفون16 پرو شده است. در صنعت طراحی محصول، فاز PROTO2 به مرحله‌ای از فرآیند طراحی گفته می‌شود که در آن ابتدا یک نمونه اولیه‌ای از محصول نهایی ساخته می‌شود. نمونه اولیه بیشتر از مواد ارزان‌قیمت می سازند و هدف از ساخت آن آزمایش طراحی محصول و اطمینان از عملکرد صحیح آن است.

MacRumors معتقد است اپل تا کنون چهار پیکربندی مختلف را برای دکمه ها پیاده سازی کرده است. آنها ابتدا از یک دکمه ولوم صدا یکپارچه و یک دکمه Action کوچک استفاده کردند سپس، یک دکمه یکپارچه صدا با یک دکمه بزرگ Action و یک دکمه Capture، دکمه های جداگانه صدا با یک دکمه Action بزرگ و یک دکمه Capture همسطح را جایگزین آن کردند.

آیفون16 پرو دکمه اکشن

آخرین پیکربندی که در حال حاضر روی نمونه اولیه آیفون 16 پرو پیاده سازی شد مربوط به دکمه‌های ولوم جداگانه با یک دکمه اکشن کوچک (همان اندازه دکمه اکشن در آیفون 15 پرو) و یک دکمه ضبط همسطح با بدنه می شود. به احتمال زیاد دکمه Capture ضبط ویدیو با ضربه زدن روی دکمه فعال می شود. در حال حاضر این دکمه در سمت راست همه مدل های آیفون 16 پایین دکمه پاور قرار دارد. از آنجایی که آنتن mmWave 5G در آیفون های عرضه شده در بازار ایالات متحده در سمت گوشی قرار دارد، اپل مجبور است آن را به سمت چپ گوشی های آیفون منتقل کند تا بتواند دکمه های اکشن و Caputre را در سمت راست پیاده

سازی کند. اما رندرهایی که MacRumors به تازگی منتشر کرد مکان دکمه Capture را در سمت چپ زیر دکمه های تنظیم صدا نشان می دهد. دکمه Capture برخلاف دکمه اکشن به صورت خازنی است یعنی، با لمس انگشت کاربر واکنش نشان می دهد و مکانیکی نخواهد بود. تا زمان رونمایی سری آیفون 16 هنوز هشت ماه فاصله داریم. احتمال دارد تا آن زمان طراحی این دکمه ها باز هم تغییر کند.


چاپ