فاش شدن مشخصات و قیمت سامسونگ گلکسی Ultra S24

تا رویداد آنپکد سری جدی سامسونگ گلکسی S24 Ultra فقط 4 روز دیگر باقی مانده است.

گلکسی اس 24 اولترا رنگبندی

رویداد آنپکد گلکسی S24 قرار است 17 ژانویه برگزار شود. زمان زیادی باقی نمانده اما، منابع نزدیک به شرکت کره ای اطلاعات جدیدی در مورد نسل بعدی گوشی های پرچمدار سری اس 24 به تازگی منتشر کردند که می تواند به ما یک دید کلی در مورد آن بدهد. طبق اطلاعات جدید نسخه 2024 نیز مانند سری قبلی در سه مدل مختلف اس 24، ای 24 پلاس و اس 24 اولترا عرضه خواهد شد. ما در این مقاله قصد داریم به خصوصیات طراحی، مشخصات سخت افزاری و قیمت گلکسی S24 Ultra بپردازیم. پس تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

طراحی

گوشی Galaxy S24 Ultra از لحاظ طراحی شباهت زیادی به مدل S23 Ultra دارد. رندرهای جدید فاش شده نشان می دهد که گوشی امسال از لحاظ طراحی چهارگوش تر و لبه های صاف تری نسبت به مدل قبلی خواهد داشت. بدنه گوشی از جنس تیتانیوم ساخته شد. قاب پشتی و جلویی آن نیز با گلسی از نوع Corning Gorilla Glass Victus Armor محافظت می شود. این گوشی چهار بریدیگی دوربین در قاب پشتی دارد که یکی از آنها برای فوکوس خودکار است. در این مدل نیز طبق یک سنت قدیمی سامسونگ از یک قلم هوشمند استفاده کرده که محل آن در گوشه پایینی دستگاه تعبیه شده است.

حاشیه گوشی جدید نسبت به مدل قبلی کمتر است. به نظر می رسد صفحه نمایش نسخه ممتاز این سری 6.8 اینچی از نوع QHD+ Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح تصویر 3120 در 1440 پیکسل و تراکم پیکسلی ppi 505 دارد. ابعاد این نمایشگر 79.0 در 162.3 در 8.6 میلی متر و وزن آن 232 گرم است. طبق اطلاعات جدید این دستگاه در چهار رنگ بندی مختلف مشکی تیتانیوم، خاکستری تیتانیوم، بنفش تیتانیوم، زرد تیتانیوم، های سبز یشمی، آبی یاقوت کبود و نارنجی شنی عرضه می شود.

.گلکسی اس 24 اولترا سایر رنگبندی

دوربین

دوربین اصلی گلکسی S24 Ultra از یک سیستم دوربین چهارگانه با فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED بهره می‌برد. لنز اصلی این دوربین 200 مگاپیکسلی واید با دیافراگم f/1.8 است. گلکسی اس 24 اولترا از لحاظ امکانات عکاسی و تصویربرداری نسبت به مدل قبلی ارتقا چشمگیری داشته است. از امکانات مهم عکاسی آن می توان به زوم فضایی 100 برابر برای ثبت تصاویر واضح از سوژه‌های دوردست، حالت پرتره با جلوه بوکه برای ایجاد تصاویر پرتره با پس‌زمینه محو، حالت حرفه‌ای برای کنترل دستی تنظیمات دوربین، پانوراما برای ثبت تصاویر پانورامای عریض، حالت شب برای ثبت تصاویر واضح در نور کم، حالت غذا برای ثبت تصاویر جذاب از غذاها، ثبت سلفی گروهی و تک عکس برای تصاویر سلفی، بهینه‌سازی صحنه خودکار برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا در شرایط مختلف نوری، قابلیت Bixby Vision برای شناسایی و تشخیص اشیا و مکان‌ها در تصاویر، قابلیت AR Zone برای افزودن جلوه‌های واقعیت افزوده به تصاویر، مجهز به QR برای اسکن تصاویر QR، پشتیبانی از برنامه عکس expertRAW برای ثبت تصاویر خام 50 مگاپیکسلی، حالت Astrophoto برای ثبت تصاویر آسمان شب، حالت Multi Exposure برای ترکیب چندین عکس در یک تصویر، مجهز به فیلتر ND دیجیتال برای کاهش نور ورودی به دوربین؛ اشاره کرد.

گلکسی اس 24 اولترا دوربین

در بخش امکانات فیلمبرداری نیز می توان به قابلیت های سوپر HDR برای ثبت فیلم‌های با کنتراست بالا، HDR 12 بیتی برای ثبت فیلم‌هایی با طیف رنگی گسترده، ضبط ویدیویی 8K ، امکان فیلمبرداری ویدیوی پرتره با پس‌زمینه محو، حرکت آهسته، فوق‌العاده آهسته، Hyperlapse برای ثبت ویدئو با سرعت متفاوت، حالت Super Steady برای تثبیت فیلم‌ها در هنگام حرکت و امکان زوم صوتی برای ضبط صدای سوژه ها از فاصله دور اشاره کرد.

مشخصات فنی

گفته می شود گلکسی اس 24 اولترا مجهز به یک پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. پردازنده نسل سوم کوالکام با هشت هسته 4 نانومتری با سرعت کلاک 3.39 گیگاهرتز، 3.1 گیگاهرتز، 2.9 گیگاهرتز و 2.2 گیگاهرتز عرضه می شود. اطلاعات جدید نشان می دهد که این دستگاه با سه حافظه ذخیره سازی مختلف 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی یا 1 ترابایتی به همراه یک رم 12 گیگابایتی عرضه می شود. باتری آن 5000 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سیمی 45 واتی و شارژ بی سیم 15 واتی پشتیبانی می کند. به علاوه، با کمک قابلیت Wireless PowerShare این دستگاه می تواند گجت های دیگر را شارژ کند.

سیستم عامل

گوشی گلکسی اس 24 اولترا تحت سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه می شود. رابط One UI 6.1 نسخه توسعه یافته One UI 6 است و می تواند از قابلیت های هوش مصنوعی مانند جابجایی اشیاء در تصویر، انتقال سوژه بین عکس ها، امکان یادداشت برداری هوشمند، ترجمه لحظه ای تماس های دریافتی، بهبود کیفیت صدا در تماس ها، از بین بردن نویز پس زمینه پشتیبانی کند.

قابلیت اتصال

گلکسی S24 Ultra از پورت USB-C تحت استاندارد USB 3.2 Gen 1، بلوتوث 5.3 ، Wi-Fi 7، Wi-Fi Direct، NFC و UWB (Ultra-Wideband) پشتیبانی می کند. علاوه براین، امکان برقراری تماس های ماهواره ای را هم فراهم می کند. گوشی گلکسی اس 24 اولترا با حافظه 256 گیگابایتی به احتمال زیاد 1149 یورو (1259 دلار) قیمت دارد.


چاپ