اولین تصاویر واقعی از شیائومی 14 اولترا منتشر شد

شرکت شیائومی سری 14 گوشی های پرچمدار خود را در سه نسخه تولید کرد اما فقط مدل های پایه و پرو را در ماه اکتبر عرضه کرد.

شیائومی 14 اولترا

شرکت های چینی فعال در صنعت گوشی های هوشمند با وجود تحریم های شدید آمریکا علیه چین پیشرفت های زیادی داشته اند. شرکت شیائومی به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان گوشی های هوشمند همانند هواوی در یک سال گذشته به عنوان شگفتی ساز و با قدرت بیشتر به صحنه رقابت بازگشتند.

به نظر می رسد این شرکت، گوشی های شیائومی سری 14 در سه نسخه ساخته است. تصاویر جدیدی که از نسخه سوم به تازگی منتشر شد می تواند همان گوشی شیائومی 14 اولترا باشد که همه منتظر آن بودند. البته سازنده چینی هیچوقت به صورت رسمی اعلام نکرد که نسخه سومی هم وجود دارد! اما تصاویر مربوط به یک گوشی جدید است که در یک تست اولیه دوربین گرفته شده است. البته همانطور که در تصویر می بینید گوشی در یک قاب محافظ قرار دارد بنابراین، نمی توان به صراحت در مورد طراحی کلی آن اظهار نظر کرد. نکته مهمی که در قسمت دوربین وجود دارد، یک برجستگی بزرگ دوربین با لنز پریسکوپ است که در گوشه راست پایین قرار دارد.

در یکی از تصاویر دوربین دو گوشی شیائومی 14 پرو و ویوو ایکس 100 پرو با هم مقایسه شده است. فریم آن شبیه به گوشی شیائومی 13 اولتراست. اگر به ویژگی ها دیگر آن نگاهی بیاندازیم، متوجه وجود یک برچسب سفید در پشت گوشی جدید می شویم. این برچسب علامت های مرموزی با نام «N1»، «P2» و «EU» دارد که باید مربوط به یک ویژگی خاص باشند. طبق ادعای شیائومی، عبارت«N1» با شماره مدل به یک گوشی پرچمدار با دوربین لایکا تعلق دارد. بنابراین، به احتمال زیاد گوشی جدید همان شیائومی اولترا 14 خواهد بود. عبارت«P2» معمولا به معنای نمونه اولیه است و عبارت “EU” به نسخه جهانی گوشی اشاره دارد که معمولا در بازارهای اروپایی عرضه می شود.

گفته می شود گوشی Xiaomi 14 Ultra یک جزیره دوربین چهارگانه دارد که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی (Sony LYT 900 با OIS) با دیافراگم متغیر، یک لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی، یک لنز پریسکوپ 50 مگاپیکسلی دیگر و یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی می شود. طبق اطلاعات فاش شده بدنه گوشی 14 Ultra مانند آیفون 15 پرومکس و اس 24 تیتانیومی ساخته شده است. اما بدنه شیائومی 14 پرو را از نوع آلومینیوم بود. نسخه ممتاز سری 14 به قابلیت تماس ماهواره ای دو طرفه مجهز است. باتری نسخه اولترا 5180 میلی آمپر ساعتی است و می تواند از شارژ سیمی 90 وات و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی کند. سازنده چینی قصد دارد شیائومی 14 اولترا را به همراه تبلت سری 7 در آوریل 2024 رونمایی کند.


چاپ