آیفون 16 پرو و پرو مکس به دکمه ضبط جدید مجهز می شوند

نمونه های اولیه فاش شده گوشی های آیفون16 پرو و پرومکس وجود یک دکمه ضبط جدید را نشان می دهد.

آیفون16 دکمه جدید

اپل طبق یک سنت قدیمی به احتمال زیاد قصد دارد رویداد آنپکد سری آیفون16 را در سپتامبر 2024 برگزار کند. به تازگی تصاویر جدیدی از نمونه اولیه نسخه های آیفون16 پرو و پرومکس توسط وب سایت MacRumors منتشر شد که وجود یک تغییرات جدید را نشان می دهد. گوشی های نسخه ممتاز سری بعدی بدنه اصلی هیچ فرقی با نسل های قبلی ندارد که، خیلی عجیب نیست. اما به گفته افشاگران تغییرات زیادی در راه است. بیشترین تغییری که در هر دو مدل می توان دید، صفحه نمایش بزرگتر است. به احتمال زیاد اپل در نسخه پرو از نمایشگر 6.27 اینچی و در نسخه پرومکس از نمایشگر 6.85 اینچی استفاده خواهد کرد. با افزایش صفحه نمایش ابعاد این دستگاه ها هم بزرگتر می شود.

آیفون16 دکمه

163 به 77.58 در 8.25 میلی متر و وزن وزن 225 گرم می رسد. طبق تصاویر جدید این گوشی‌های هوشمند یک دکمه جدید به شکل دکمه Capture در قسمت کناری خود دارند. این دکمه در واقع یک سنسور نیرو است که می تواند میزان فشار وارد شده به دکمه را تشخیص دهد. گفته می شود که این دکمه فقط محدود به نسخه ممتاز سری بعدی خواهد بود. دکمه Capture همانطور که در تصویر می بینید سمت راست و زیر دکمه پاور قرار می گیرد. کاربرن می توانند با کمک این دکمه، برای دسترسی سریع تر به دوربین استفاده کنند.


البته در بخش دوربین آیفون های سری16 اپل دست به تغییرات مهمی زد. هر دو گوشی مجهز به لنزهای فوق عریض 48 مگاپیکسلی که نسبت به سنسورهای 12 مگاپیکسلی فعلی افزایش چشمگیری را نشان می دهد. احتمال دارد نسخه پرو نیز مانند نسخه پرومکس لنز زوم تتراپریسم با قابلیت زوم اپتیکال 5 برابری ارائه دهد که برای مشاهده نزدیکتر اجسام دور کاربرد دارد. بقیه مشخصات سخت افزاری این دو دستگاه معلوم نیست. اما، طبق گزارش های قبلی اپل از یک تراشه 3 نانومتری A18 Bionic در مدل های آیفون16 پرو و پرومکس استفاده خواهد کرد. این تراشه بر اساس معماری ARMv9 طراحی شده است و از شش هسته قدرتمند A18 Performance و چهار هسته کارآمد A18 Efficiency تشکیل شده است. به علاوه؛ تراشه A18 Bionic یک موتور عصبی 16 هسته ای و یک موتور پردازنده سیگنال تصویر (ISP) 18 هسته ای دارد. موتور عصبی برای پردازش کارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می شود و معمولا موتور ISP نیز برای پردازش تصاویر ویدئویی کاربرد دارد.


چاپ