نقص جدی در پنل پشتی گوشی آیفون ۱۵ پرو!

تصاویر جدید از آیفون15 پرو یک عیب بزرگ در قابل پشتی آن را نشان می دهد.

آیفون15 پرو عیب در بدنه

گوشی های آیفون دوام و طول عمر بالایی دارند. اما، گاهی اوقات در طول فرآیند تولید مشکلاتی رخ می دهد که می تواند مشکل ساز شود. یکی از کاربران ردیت به نام 'mr_rakue'تصاویری از آیفون15 پرو خود منتشر کرده است. لبه های زیر گوشه سمت راست قاب پشتی آیفون15 پرو به نظر می رسد ضربه خورده است. در صورتی که طبق ادعای کاربر، او همیشه از یک قاب مدولار برای گوشی استفاده می کند. بنابراین، آسیب آن ربطی به قاب ندارد و فقط آن را مخفی نگه داشته است.

کاربر 'mr_rakue' در توضیح این تصاویر نوشت:" من متوجه شدم که لبه های گوشی آیفون من نوعی چسب دارد که در امتداد لبه های پنل پشتی کنده می شود. آیا شما هم با آن برخورد کرده اید؟ من از کاور Rhinoshield Mod NX استفاده می کنم. اما نمی فهمم چطور این می تواند روی بدنه تأثیر بگذارد. من واقعاً تعجب می کنم که چرا این نوع چسب باید در قاب پشتی وجود داشته باشد. به نظر می رسد که کل پنل پشتی در واقع یک نوع برچسب است که پوسته پوسته می شود."

آیفون 15 پرو پوسته پوسته

کاربر دیگری به نام" JDT33658" هم با این مشکل مواجه شد و دستگاه خود را برای تعمیر به خدمات پس از فروش اپل برد. تعمیرکاران اپل تشخیص دادند که چسب به خوبی استفاده نشده است و به همین علت مواد اضافی آن از لبه دستگاه بیرون زده است. آنها دستگاه را تعمیر و مشکل را برطرف کردند. مشکلات این چنینی به ندرت پیش می آیند اما، بهتر است شما در جریان باشید. اگر گوشی آیفون 15 پرو شما هم به این مشکل دچار شد بهتر است برای تعمیر به نمایندگی های اپل مراجعه کنید. تا آن زمان توصیه می کنیم از یک قاب محافظ برای گوشی خود استفاده کنید تا قاب پشت دستگاه را کامل بپوشاند. این کار از پوسته پوسته شدن برچسب جلوگیری می کند. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مواظب باشید با آب تماس پیدا نکند. چون احتمال دارد این مواد مربوط به گواهی IP68 (میزان مقاومت در برابر ذرات گرد وغبار و آب) باشد.

آیفون15 پرو نقص

احتمال دیگری که وجود دارد می توان به تقلبی بودن گوشی و یا تعمیر گوشی قبلی و نصب اشتباه پنل شیشه ای عقب جدید اشاره کرد. البته این موضوع در گزارش کاربر 'mr_rakue' رد شد. پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر بروز مشکل برچسب پشتی در آیفون 15 پرو، کاربران بیشتری این مشکل را گزارش کردند . یکی از کاربران Reddit به نام «TheManchot» در مورد تجربه خود نوشت: «اگر مشکل شما شبیه مشکل من باشد، آن ها را جدا نکنید. این چسب شیشه پشتی (بین قاب تیتانیومی و شیشه) را نگه می دارد و احتمالاً روی میزان مقاومت در برابر آب IP68 تأثیر می گذارد. من از یک تیغه شیشه ای بسیار تیز و نازک استفاده کردم. آن را در امتداد قاب پشتی حرکت بدهید اما مراقب باشید تیغه آنقدر عمودی نباشد که خراشیده شود یا داخل قاب فرو برود و به آرامی چسب را برش دهید. نکته غمگین ماجرا آنجاست که این مشکل از کارخانه سازنده سرچشمه می گیرد.»

TheManchot توصیه می کند که اگر متوجه این مشکل در آیفون 15 پرو خود شدید، بهتر است آن را برای تعمیر به نمایندگی اپل ببرید . آنها به شما توصیه می کنند که از یک قاب محافظ برای گوشی خود استفاده کنید تا پشت دستگاه را به طور کامل بپوشاند و از بروز مجدد آن جلوگیری کند. اپل هنوز در حال حاضر مشغول بررسی علت این مشکل است.


چاپ