گلکسی اس 24 اولترا بدون زوم اپتیکال 10 برابری عرضه می شود!

اطلاعات جدیدی که از شرکت سامسونگ به بیرون درز پیدا کرد نشان می دهد پرچمدار بعدی فاقد زوم اپتیکال 10 برابری است.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا دوربین

شرکت سامسونگ در رازداری همیشه یک قدم از اپل عقب تر بوده است. با نزدیک شدن به رویداد آنپکد سری جدید گلکسی اس24 ، اطلاعاتی که از منابع داخلی این شرکت به بیرون درز پیدا می کند بیشتر شده است. به نظر می رسد شایعات قبلی صحت داشت. شواهد جدید نشان می دهد پرچمدار بعدی سامسونگ بدون دوربین زوم اپتیکال 10 برابری عرضه خواهد داشت. تا قبل از این، حدس و گمان ها براین بود که شرکت کره ای در سری جدید دوربین پریسکوپ 10 برابری نسل قبلی را حفظ خواهد کرد اما، اطلاعاتی که این منبع خبری منتشر کرد این نظریه را به طور کامل از بین می برد.

غول فناوری کره ای سال گذشته گوشی پرچمدار گلکسی اس 23 اولترا را با یک سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، یک دوربین تله فوتو 3x 10 مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی عرضه کرده بود. با چنین امکاناتی گلکسی اس 23 اولترا توانست به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2023 تبدیل شود. ماژول 10 مگاپیکسلی با قدرت زوم 10X نقش مهمی در این موفقیت داشت. اما، سپتامبر گذشته شایعاتی مطرح شد که سامسونگ در گلکسی اس 24 اولترا از یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری به جای دوربین 10 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال 10 برابری استفاده خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا اجزای دوربین

اما در ماه جاری دوباره شایعه شد که مدل ممتاز سری گلکسی اس 24 دوربینی با قابلیت زوم 10 برابری را حفظ می کند. با این حال، اطلاعات رسمی که به تازگی فاش شد، این ادعا را تأیید نمی‌کند. در اطلاعات جدید فقط اشاره شد که نسخه اولترا دارای یک دوربین تله فوتو چهارگانه با زوم اپتیکال 2x، 3x، 5x و 2x، و زوم دیجیتال 10 برابری است و هیچ اشاره ای به دوربین های تله فوتو در آن نشد. شاید بتوان با تصاویری که افشاگر @chunvn8888 منتشر کرد از این سردرگمی در آمد. او در حساب کاربری پلتفرم ایکس خود تصویری از دوربین های گلکسی اس 24 اولترا منتشر کرد.

با فرض درست بودن این ادعا، تصویر به وضوح نشان می دهد که گلکسی اس 24 اولترا دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی 10x ندارد. شاید این خبر برای افراد زیادی ناراحت کننده باشد اما، می تواند به آنها کمک کند زمان خرید عاقلانه تر تصمیم گیری کنند. به یاد داشته باشید دوربین 50 مگاپیکسلی وضوح بالاتری دارند و می توانند جزئیات بیشتری را ثبت کنند.

و همانطور که از اصطلاح دوربین تله فوتو چهارگانه تصور می شود، به نظر می رسد گلکسی اس 24 اولترا از تکنیک برش حسگر و زوم دیجیتال برای ارائه قابلیت زوم 10 برابری استفاده کند. گفته می شود پرچمدار بعدی سامسونگ گلکسی به یک صفحه نمایش 6.8 اینچی، بدنه تیتانیومی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل سوم شرکت کوالکام مجهز خواهد بود.


چاپ