انقلاب اپل در آینده نزدیک: نسل جدید آیپد و گوشی های آیفون!

اپل قصد دارد سال 2026 اولین گوشی تاشو و دو سال بعد آن اولین آیپد ایر مجهز به صفحه نمایش OLED را به بازار عرضه کند.

آیفون تاشو

مک رومز به استناد گزارش شرکت تحقیقاتی Omdia فاش کرد که اپل تصمیم گرفته در ساخت iPad Air مدل 2028 از صفحه نمایش OLED استفاده کند. علاوه براین، کوپرتینویی ها قصد دارند سال 2026 از اولین نسل از گوشی های آیفون با قابلیت تاشو رونمایی کنند.

تجزیه و تحلیل های شرکت Omdia نشان می دهد که میزان تقاضا برای تبلت های آیپد پرو مجهز به صفحه نمایش OLED در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد. احتمال دارد بیش از 9 میلیون از این دستگاه به فروش برسد. سامسونگ و LG خود را برای تولید صفحه نمایش های جدید برای نسل بعدی آیپد پرو آماده می کنند. احتمال دارد تولید انبوه محصولات بین ماه های آوریل و ژوئن به اتمام برسد. اما خبری که همه منتظر آن هستیم این نیست! این خبر مربوط به پنل نمایشگر آیپد ایر می شود. فناوری آیپد ایر بعدی به طور کلی با مدل پرو فرق خواهد داشت. سازندگان در ساخت پنل آیپد ایر از یک OLED تک لایه و در آیپد پرو از OLED دو لایه استفاده خواهند کرد. این دستگاه ها در سال 2028 آماده عرضه به بازار خواهند شد.

البته این ارتقا فقط محدود به سخت افزار این دستگاه ها نمی شود، بلکه از لحاظ جلوه ظاهری هم همراه با تغییراتی نسبت به نسل قبلی همراه خواهند بود. به همین علت است که کارشناسان صنعت فناوری معتقدند که میزان تقاضا تبلت های نسل بعدی اپل به علت افزایش کیفیت و قدرت آنها نسبت به صفحه نمایش های LCD در سال جاری با روند صعودی همراه است. اگر به صنعت فناوری نگاه کلی بیندازیم، متوجه رشد تولید دستگاه های هوشمند با قابلیت تاشو خواهیم شد. بنابراین Apple برای ماندن در میدان رقابت چاره ای به جز عرضه تبلت ها و لپ تاپ هایی با قابلیت تاشو ندارد. کارشناسان صنعت گوشی های هوشمند پیش بینی می کنند که شرکت تیم کوک در سال 2026 از اولین آیفون های تاشو رونمایی می کند. این شرکت فقط با تولید یک گوشی آیفون تاشو بزرگتر می تواند فناوری هایی را که رقبای دیگرش مثل سامسونگ و گوگل در حال توسعه آن هستند، تکمیل کند. گوشی های آینده تصاویر روشن تر، واصح تری را به ما ارائه خواهند داد درست مانند، آیفون های تاشو جدید.

اپل در حال حاضر خود را برای مراسم رونمایی از آیپدهای مدل 2024 آماده می کند که قرار است تا چند هفته آینده برگزار شود. طبق شایعه های قبلی، این تبلت ها ضخامت کمتری نسبت به نسل های قبلی دارند و از پردازنده جدید M3 در ساخت آنها استفاده شده است. مدل پایه آیپد و آیپد ایر به تراشه A17 Bionic مجهز هستند که با فناوری 5 نانومتری ساخته شده اند. این دستگاه ها طبق قوانین اتحادیه اروپا یک پورت USB-C دارند که به جای پورت اختصاصی لایتینگ عمل می کند.


چاپ