زمان عرضه نهایی تبلت های آیپد 2024 مشخص شد!

زمان برگزاری رویداد رونمایی از نسل جدید آیپدهای اپل در سال 2024 فاش شد.

آیپد ایر پرو2024

زمان زیادی از معرفی آیپدهای جدید گذشته است. آخرین مدل موجود در بازار مربوط به اکتبر 2022 می شود. مارک گورمن، تحلیلگر ارشد خبرگزاری بلومبرگ خبری منتشری کرد که نشان می دهد اپل بلاخره قصد دارد در بهار امسال یا شاید اوایل این ماه از آیپدهای 2024 رونمایی کند. گورمن قبل از این گزارش، گفته بود که اپل به احتمال زیاد اوایل امسال لپ تاپ های مک بوک ایر و آیپد های جدید را روانه بازار می کند. به نظر می رسد تیم کوک به قولی که داده پایبند ماند و نسل بعدی مک بوک ایر را به پردازنده M3 مجهز کرده است.

به عقیده تحلیلگر بلومبرگ شرکت کوپرتینویی از تبلت های نسل بعدی را در دو مدل مختلف آیپد پرو و آیپد ایر پرده برداری می کند. اما این دستگاه ها تا اواخر امسال وارد بازار نمی شوند. هنوز معلوم نیست که چرا اپل عرضه یک تبلت جدید را تا این اندازه به تاخیر انداخته است. طبق این گزارش حداقل یکی از دو دستگاه مجهز به صفحه نمایش از نوع OLED خواهد بود که نسبت به صفحه نمایش های مینی LED فعلی ۱۲.۹ اینچی عملکرد بهتری دارد. نمایشگرهای OLED به علت دقت رنگ و کنتراست بالا در جهان شناخته شده اند. مهم ترین این نمایشگرها نسبت به مدل های قبلی، مصرف انرژی کمتر است که می تواند طول عمر باتری را تا حد زیادی افزایش دهد. منتطقی است که قیمت این دستگاه گران تر از مدل های قبلی باشد.

آیپد2024 زمان رونمایی

اپل در نسخه پرو به جای نمایشگرهای 11 اینچی و 12.9 اینچی از نمایشگرهای 11.1 و 13 اینچی استفاده کرده است. هر دو نسخه به تراشه جدید M3 مجهز هستند. بنابراین اندازه حافظه ذخیره سازی آنها هم باید نسبت به مدل های قبلی افزایش یابد. به احتمال زیاد سازنده در این دستگاه ها حافظه 2 ترابایتی را تا 4 ترابایت افزایش خواهد داد.

اما ماجرا در مورد آیپد ایرها کمی فرق می کند. اپل فقط یک مدل از آیپد ایرهای نسل جدید با ابعاد 10.9 اینچی ارائه خواهد کرد. اما این احتمال هم وجود دارد که از یک مدل جدید با صفحه نمایش بزرگ‌تر در آینده نزدیک رونمایی کند.
هر دو مدل جدید iPad احتمالا به جای نمایشگرهای OLED از نمایشگرهای LCD استفاده می‌کنند. آیا این تغییرات برای توجیه غیبت طولانی آیپد در طول دو سال اخیر کافی است؟ آیا نمایشگرهای OLED و iPad Air بزرگتر درست همان چیزی است که بتواند آیپدها را از این رکود خارج کند؟ برای یافتن پاسخ این سئوال باید کمی صبور باشیم.


چاپ