طراحی اصلی آیفون SE 2024 فاش شد!

رندرهایی که به تازگی از گوشی بعدی آیفون SE 2024 منتشر شد، شباهت زیادی به آیفون14 دارد.

SE 4

اپل همیشه در کنار گوشی های سری جدید یک نسخه مقرون به صرفه تر آن هم، به بازار عرضه می کند تا بتواند نیازهای خریداران مختلف را برآورده کند. یکی از همین گوشی های اقتصادی، iPhone SE است. رندرهای جدیدی که 91Mobiles به تازگی از گوشی iPhone SE 4 منتشر کرد به علت شباهت زیاد ما را به یاد آیفون 14 می اندازد. همانطور که در تصاویر می بینید نسل بعدی آیفون SE به صفحه نمایش بزرگ و پورت USB-C مجهز خواهد بود.

آیفون se 1

براساس رندرهای فاش شده، بزرگترین تغییر مربوط به صفحه نمایش 6.1 اینچی از نوع LCD است. این نمایشگر به همراه بریدگی آن جایگزین صفحه نمایش 4.7 اینچی قبلی شده است. سیستم دوربین TrueDepth موجود در بخش بریدگی می تواند از قابلیت احراز هویت Face ID پشتیبانی کند. سری های قبلی SE به این ویژگی مجهز نبودند. علاوه براین موارد، حاشیه های گوشی تا حد زیادی باریک تر شده است که این تغییر با توجه به روند فعلی گوشی های هوشمند خیلی عجیب به نظر نمی رسد.

آیفون se 2

از ویژگی های دیگری که شاید شما هم مثل من در تصویر متوجه آن شده اید، وجود یک پورت USB-C است. اپل طبق قوانین دیجیتال اتحادیه اروپا مجبور شد پورت USB-C را جایگزین پورت لایتنینگ کند. اتحادیه اروپا تمام سازندگان لوازم مصرفی جهان را ملزم کرد تا سال 2024 از یک پورت شارژ USB-C واحد در گوشی های هوشمند استفاده کنند. به همین خاطر، سری آیفون15 به پورت USB-C مجهز شد اما، گوشی های SE از این تغییرات عقب مانده بودند. مزیتی که پورت شارژ جدید برای کاربران دارد این است که مدت زمان شارژ دستگاه را کوتاه تر می کند و با کلیه دستگاه های مصرفی سازگاری بیشتری دارد. دوربین Se از تغییرات جدید بهره ای نبرد. سری بعدی هم مانند SE 2023 از یک دوربین در قاب پشتی استفاده می کند.

آیفون se 3

به احتمال زیاد این گوشی دارای یک دکمه جدید به نام "دکمه عمل" خواهد بود که می‌توان از آن به عنوان میانبر برای انجام کارهای مختلف استفاده کرد. ابعاد آیفون SE 4 با آیفون 14 یکی است و اندازه آن به طور تقریبی 147.7 در 71.5 در 7.7 میلی‌متر می رسد. این گزارش با شایعه های قبلی که مدعی بودند اپل در طراحی SE 4 از طراحی آیفون 14 الگوبرداری می کند؛ کامل همخوانی دارد.

آیفون SE 4 به احتمال زیاد تا سال آینده همزمان با رویداد آنپکد آیفون 16 وارد بازار می شود. تغییراتی که در رندرها شاهد آن بودیم نشان دهنده این است که اپل قصد احیای دوباره نسخه های مقرون به صرفه تر گوشی های آیفون را دارد. با توجه به این که بیشتر گوشی های اقتصادی جدید به قابلیت های صفحه نمایش بزرگ، Face ID و USB-C مجهز هستند، آیفون SE 4 می تواند گزینه مناسبی برای این دسته از کاربران باشد.


چاپ