نسخه بتای iOS 17.4 مشخصات دوربین آیپد پرو 2024 را فاش کرد!

کد مخفی شده در نسخه سیستم عامل iOS 17.4 مشخصات دوربین اصلی آیپدپرو مدل 2024 را فاش کرد.

آیپد پرو 2024

وب سایت 9to mac5 توانست در نسخه آزمایشی iOS 7.4 که روز گذشته منتشر شد، یک کد مخفی مربوط به مشخصات دوربین اصلی آیپد پرو مدل 2024 را کشف کند. طبق این کد، به نظر می رسد اپل مشغول ساخت نسل بعدی آیپد پرو با دوربین Face ID افقی است. اپل معمولا از چنین تغییراتی در تبلت های آیپد پرو استفاده می کند.

 در حال حاضر، همه مدل‌های iPad Pro فعلی که از دوربین TrueDepth برای Face ID استفاده می‌کنند، دوربین را در لبه کناری تبلت در حالت افقی قرار می‌دهند. این کار طوری صورت می گیرد که دوربین در بالای آیپد پرو در حالت پرتره قرار بگیرد. مشکلی که این کار می تواند به وجود بیاورد این است که کاربر در صورت استفاده از لوازم جانبی مانند Magic Keyboard باید تبلت را به حالت افقی قرار دهد. اگر بخواهیم از دوربین های TrueDepth در کنفرانس های ویدئویی استفاده کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد. رشته کدهای جدید در نسخه بتای iOS 17.4 این مشکل را با یک تنظیمات جدید حل می کند. در نسخه بتای iOS 17.4، فرآیند تنظیم Face ID در iPad Pro تغییر کرده است. در حال حاضر، برای تنظیم Face ID، باید iPad خود را در حالت افقی نگه دارید. این کار به Face ID کمک می کند تا شما را در هر دو حالت افقی و عمودی بشناسد.

این کدها نشان می‌دهند که نسل بعدی iPad Pro به دوربین TrueDepth در بالای دستگاه مجهز خواهد بود. این دوربین در حالت افقی، بالای صفحه نمایش قرار می‌گیرد. در حال حاضر، تنها iPad که دوربین جلویی آن بالای صفحه نمایش است، نسل دهم آیپد به حساب می آید. این تبلت به جای Face ID از Touch ID استفاده می‌کند و دوربین TrueDepth ندارد. مارک گورمن، تحلیلگر مشهور بلومبرگ معتقد است که اپل در حال کار بر روی لوازم جانبی جدیدی مانند نمایشگرهای OLED و قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ مغناطیسی MagSafe برای iPad Pro های نسل بعدی است. او در نوامبر گذشته پیش‌بینی کرده بود که اپل تولید iPad Pro 2024 را در اواخر سه ماهه اول یا دوم سال 2024 آغاز خواهد کرد. سال 2023 تنها سالی بود که اپل هیچ مدل جدیدی از تبلت های آیپد به بازار عرضه نکرد.


چاپ