سامسونگ در نمایشگاه CES از لپ‌تاپ، تبلت و گوشی‌های هوشمند تاشو رونمایی می‌کند

پس از موفقیت گلکسی فولد، سامسونگ طرح های جاه طلبانه تری را به نمایش گذاشت.

تقریباً سه سال است که سامسونگ به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو پیشتاز بوده است، اما آینده جاه‌طلبی‌های تاشوی این شرکت همیشه در نمایشگاه‌های تجاری به نمایش گذاشته شده است و به سال 2008 بازمی‌گردد. با سه نسخه از Galaxy Z Fold و دو Z Flips کوچکتر زیر کمربند شرکت، بخش نمایشگر سامسونگ در نمایشگاه CES با تعداد زیادی از نمونه های اولیه نشان داده است که فکر می کند آینده گوشی های تاشو چگونه خواهد بود. به هر دلیلی، سامسونگ ویدیوهای رسمی از این دستگاه‌ها تولید کرده است، اما آنها را در هیچ کجا میزبانی نمی‌کند، اما آینه‌هایی از Abhijeet Mishra 1، 2، 3، 4در YouTube وجود دارد.

tableet sumsung

اینها از بخش "Galaxy" که سامسونگ موبایل خواهد بودنیستند، و دستگاه های کاملاً ویژه نیستند. اما فناوری دیسپلی سامسونگ یک عامل محرک در پشت سری دستگاه‌های گلکسی فولد بوده است. اکنون، بخش نمایشگر می‌خواهد به عوامل بزرگ‌تر و پیچیده‌تر بپردازد.
اگر یک تا کردن روی گلکسی زد فولد کار کند، مطمئناً دو تا کردن حتی بهتر خواهد بود. اولین مفهوم، "Flex S"، به شکل "S" جمع می شود (بیشتر شبیه Z است، اما S همکاری بهتری با نام تجاری سامسونگ دارد). این به شما یک صفحه نمایش جلویی قابل مشاهده در هنگام بسته بودن دستگاه و نسبت تصویر وسیع در هنگام باز بودن را می دهد. Flex S در نسخه های تلفن و تبلت عرضه می شود. گلکسی فولد تجاری برای داشتن نمایشگر جلویی نیاز به یک صفحه نمایش کاملا مجزا دارد، در حالی که فلکس اس فقط به یک صفحه نمایش نیاز دارد. هواوی میت ایکس طراحی تک صفحه‌ای را تنها با یک تا شدن امتحان کرد، اما این بدان معناست که کل دستگاه در حالت بسته یک نمایشگر بود و هیچ سمت «ایمن» برای قرار دادن روی میز وجود نداشت. Flex S با تا شدن دوم این مشکل را حل می کند.
این تبلت تقریباً با نسبت تصویر 16:10 باز می شود که به نظر می رسد برای محتوای ویدیویی، برنامه های رایانه لوحی یا سه برنامه تلفن کنار هم تطابق خوبی دارد. وقتی این تبلت بسته می‌شود، شکل گوشی را به خود می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد این نمونه اولیه یکی از بزرگترین «تلفن‌های» موجود در بازار باشد.
این دستگاه به نظر می رسد که دقیقاً شبیه به یک گلکسی Z Fold کوچک شده ساخته شده است. یک قاب پلاستیکی برآمده در اطراف صفحه نمایش OLED منعطف وجود دارد که پنل را به تلفن متصل نگه می دارد. مانند Fold، لبه‌های نمایشگر در اطراف ناحیه لولا قرار گرفته‌اند، با یک محافظ T شکل که امیدواریم مانع از قرار گرفتن هر چیزی در زیر نمایشگر ظریف شود.
نسخه تلفنی Flex S قبلا در نمایشگاه های تجاری دیگر ظاهر شده بود. این همان روش طراحی سه برابری را کاهش می دهد، تا جایی که به نظر می رسد دستگاهی در محدوده 4 اینچی است. هنگامی که بسته می شود، یک طرح تلفن کوچک و یک دست دریافت می کنید که سپس می توانید آن را برای استفاده چند رسانه ای در یک دستگاه بزرگتر باز کنید. بزرگتر کردن یک گوشی کوچک ایده جالبی است و به نظر کاربردی تر از گلکسی زد فلیپ است که فقط یک گوشی معمولی است که از وسط تا می شود.
برخلاف تبلت، گوشی Flex S به لطف برجستگی دوربین در سمت چپ جلوی دستگاه، دارای تنظیمات دوربین قابل قبولی است. این نسخه نمایشی نیست، اما تصور می‌کنم این دوربین می‌تواند هم به عنوان یک دوربین جلو و هم به عنوان دوربین عقب عمل کند، تنها با تا کردن اولین تکه صفحه روی و استفاده از نیمه دیگر نمایشگر به عنوان منظره یاب.
پنل سمت راست دستگاه کمی عجیب است. سامسونگ تصمیم گرفته است که نمایشگر را تا انتهای گوشی افزایش ندهد. در عوض، تلفن فقط به یک بلوک پلاستیکی شفاف تبدیل می شود. وقتی گوشی را تا می‌کنید، اکنون صفحه‌نمایش اصلی در جلو و یک نوار پلاستیکی شفاف وجود دارد که قسمتی از صفحه نمایش را در پشت نمایان می‌کند، جایی که می‌توانید پیام یا چیز دیگری را نشان دهید.
دستگاه های Flex G همان ایده هستند، اما همه چیز به سمت داخل تا می شود، بنابراین هیچ صفحه نمایشی در خارج وجود ندارد. اینها هنگامی که صفحه نمایش در جیب شما است بسیار بیشتر از آن محافظت می کنند، اما هیچ نوع نمایشگر سریعی برای اعلان ها نخواهید داشت، که ما متوجه شدیم در سایر موارد تاشو محدود است. باز هم یک منطقه مرده در سمت راست گوشی وجود دارد، اما این بار سامسونگ آن را با نگهدارنده قلم S پر می کند. یک دوربین جلو وجود دارد، اما دوربین عقب در این نمونه اولیه وجود ندارد.
نسخه بزرگ تبلت فقط تمام صفحه است. هیچ دوربینی وجود ندارد و من حتی مطمئن نیستم که پورت شارژ داشته باشد.
سامسونگ همچنین یک گوشی با صفحه نمایش انعطاف پذیر قابل چرخش را به نمایش گذاشت. این شبیه به طرح‌هایی است که قبلاً از ال‌جی، اوپو و TCL دیده‌ایم. در حالت تلفن، صفحه نمایش منعطف با نمایشگر اضافی و بدون استفاده در پشت یک طرف گوشی را می پوشاند. وقتی زمان پرش به حالت تبلت فرا می رسد، مجموعه ای از موتورها بدنه دستگاه را منبسط می کنند که نمایشگر انعطاف پذیر بیشتری را از پشت به جلو می کشد و نمایشگر را «رشد» می کند. بسیاری از شرکت‌ها این طراحی را به نمایش گذاشته‌اند، اما هیچ‌کس هنوز آن را تجاری نکرده است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ