معایب گجت هوشمند Humane AI Pin

گجت هوشمند Humane AI Pin برخلاف ادعای سازنده آن، نمی تواند برای هیچ کدامیک از مشکلات فناوری راه حلی ارائه دهد.

گجت هوشمند سنجاق

شاید در نگاه اول گجت هوشمند Humane AI Pin با نمایش اطلاعاتی که در کف دست نشان می دهد، خیلی جالب به نظر برسد اما، بی عیب و نقص نیست! این سنجاق هوشمند از ترکیب یک دوربین، پروکتور و یک دکمه تشکیل شده است. کاربر با زدن دکمه می تواند اطلاعات را در کف دست خود مشاهده کند. تنها راه تعامل با این دستگاه، صحبت کردن و لمس دستان است. نوع صحبت کردن با گجت می تواند روی تجربه کاربری به صورت مستقیم تاثیر بگذارد. بنابراین، اگر کاربر نتواند منظور خود را به خوبی توضیح دهد کارایی دستگاه کمتر می شود. به عبارت دیگر هر موقع می خواهیم با دستگاه کار کنیم باید کف دست را باز کنیم تا صفحه نمایش پروژکتور را ببینیم بعد برای حرکت بین منوهای مختلف باید مدام دست خود را تکان دهیم و آخر کار هم باید به قفسه سینه ضربه بزنیم و منتظر جواب آن بمانیم.خیلی مسخره به نظر می رسد، مگه نه!! حالا که دقیق تر به این موضوع نگاه می کنیم، پرداخت 700 دلار برای خرید چنین دستگاهی و 24 دلار هزینه اشتراک ماهانه استفاده از این سرویس کار منطقی نیست.

گجت هوشمند ضخامت

گجت Humane AI Pin از دو بخش اصلی تشکیل می شود: سنجاق و آهنربا. قسمت جلویی سنجاق یک صفحه نمایش لمسی دارد که در لبه های ان یک پروژکتور، دوربین، میکروفون و بلندگو قرار گرفته است. این دستگاه هم اندازه اپل واچ اولترا2 است و قطر آن به 44 میلی متر می رسد. اما ضخامت آن نسبت به اپل واچ اولترا 2 کمتر است. وزن گجت هوشمند جدید 34.2 گرم یعنی معادل نصف یک اپل واچ است.

گجت هوشمند طراحی

ویژگی های گجت هوشمند Humane AI Pin

سنجاق هوشمند Humane AI Pin با وجود ایده جالب آن، خیلی کند و حساس است. به دلیل همین عملکرد ضعیف آن توجیه اقتصادی ندارد.

نقاط قوت:

• پروژکتور جدیدی که صفحه‌‌ای مجازی را روی کف دست نمایش می‌دهد.
• عملکرد خوب در زمان ترجمه به صورت آنلاین
• طراحی جذاب

نقاط ضعف:

• داغ کردن بیش از حد
• عملکرد غیرقابل اعتماد
• کندی و سرعت پایین
• نیاز به حرکات دست برای کنترل صفحه‌ی نمایش
• قیمت بالا نسبت به عملکرد
• عمر باتری کم

طراحی:

قسمت بالایی گجت به علت وجود چراغ های پروژکتور و حسگرهای مختلف ضخیم تر از لبه پایینی آن است. اما در مجموع ضخامت آن با اپل واچ اولترا برابری می کند. یک سنجاق آهنربایی در پشت آن قرار دارد که به ضخامت دستگاه حدود 8 میلی متر اضافه می کند. این محصول یک سری لوازم جانبی دارد که کاربردی ترین آنها، تقویت کننده باتری است که در جعبه بسته بندی به صورت رایگان ارائه می شود.
در زمان خرید علاوه بر تقویت کننده باتری، یک پایه شارژ و یک کیف هم دریافت می کنید. اما، این تقویت کننده چه کاری انجام می دهد؟ این تقویت کننده کمک می کند دستگاه به لباس وصل شود و علاوه براین، به عمر باتری چند ساعت اضافه می کند. البته حدود ۲۰ گرم هم به وزن کلی دستگاه اضافه می کند. با این وجود، وزن کلی دستگاه همچنان کمتر از اپل واچ اولترا 2 خواهد بود.

گجت هوشمند طراحی محل اتصال

وزن کم این سنجاق (یا بهتره بگیم سبک بودنش) خیلی مهمه، چون اگر بیش از حد سنگین باشد روی لباس نمی ماند. این موضوع هم کاربر را اذیت می کند و هم جلوی کارکرد درست پروژکتور را می گیرد. اگر زمانی خواستید این سنجاق را به یک لباس نازک بچسبانید، به جای تقویت‌کننده باید از یک گیره مخصوص استفاده کنید. این گیره پلاستیک ۴۰ دلاری آب می خورد اما، اگر علاقه دارید از گیره فلزی ضد زنگ استفاده کنید باید 50 دلار بپردازید. در هر صورت فرقی نمی کند زیرا، گیره زیر لباس قرار می گیرد و سنجاق هوشمند را باید روی لباس قرار بدهید تا بهم وصل شوند.

نحوه کار با گجت هوشمند Humane AI 

تا حالا با قسمت های مختلف گجت جدید آشنا شدید. حالا می خواهیم شما را با نحوه کار آن بیشتر آشنا کنیم. بهتر است سنجاق هوشمند را به کیف وصل نکنید چ.ن در این صورت، مجبور می شوید برای پرسیدن سئوال یا جایجایی صفحه نمایش واقعیت مجازی روی آن ضربه بزنید. شروع به کار با لمس دستگاه شروع می شود. پس اگر سنجاق را در محلی گذاشته باشید که دسترسی به آن سخت باشد با مشکل مواجه می شوید. در این مرحله نوبت به تعامل با گجت Humane AI Pin می رسد. اگر سئوالی دارید باید روی صفحه‌ی لمسی آن را چند لحظه نگه دارید. حالا باید سئوال خود را بپرسید و در آخر دست خود را از روی صفحه نمایش بردارید. دستگاه در عرض چند ثانیه پاسخ سئوال شما را آماده می کند. برای خواندن پاسخ دستگاه می توانید کف دست را باز کنید یا برای پیمایش بین آن دست خود را به سینه دور یا نزدیک کنید.

گجت هوشمند نحوه کار

برای انتخاب تک تک کارت‌ها و دکمه‌ها باید کف دست رو به سمت بالا یا پایین خم کنید. این کار باعث می شود دیدن صفحه نمایش سخت شود. با گجت می توانید فیلم هم ضبط کنید. برای انجام این کار کافی است فقط دو تا انگشت را روی صفحه لمسی قرار دهید. با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین می‌تونید صدای سنجاق یا هدفون‌های بلوتوث رو موقع صحبت کردن دستیار یا پخش موسیقی تنظیم کنید.


چاپ