درخواست اپل برای لغو ممنوعیت واردات اپل واچ9 و اولترا 2!

شرکت اپل بابت حکم ممنوعیت واردات اپل واچ9 و اولترا 2 توسط ITC درخواست تجدیدنظر کرد.

اپل واچ اولترا و اپل واچ سری 9

اپل درخواست لغو ممنوعیت واردات بعضی از مدل‌های اپل واچ که توسط کمیسیون تجارت بین‌المللی(ITC ) صادر شده بود را، به دادگاه تجدید نظر ایالات متحده ارائه داد. سازنده آیفون طبق حکم کمیسیون ITC اجازه ندارد که از حسگر اندازه گیری اکسیژن خون در ساعت های هوشمند Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 استفاده کند.

این نبرد حقوقی از حدود یک سال پیش با شکایت شرکت Masimo آغاز شد. طبق ادعای ماسیمو، پتنت های ثبت اختراع حسگر سنجش اکسیژن خون که به این شرکت تعلق داشت توسط اپل نقض شد. کمیسیون ITC اواخر سال گذشته تحقیقات خود را در مورد این ادعا به پایان رساند. نتایج تحقیقات ادعای ماسیمو را تایید کرد و قاضی ITC تصمیم گرفت به عنوان مجازت، حکم ممنوعیت واردات دو مدل اپل واچ را صادر کند. با اجرای این حکم، اپل نمی تواند اپل واچ های سری 9 و اولترا2 را در بازارهای آمریکا به فروش برساند.

Apple برای دور زدن این تحریم، راه های زیادی را امتحان کرد. یکی از این راه ها، باز طراحی ابزارهای سلامتی دو اپل واچ بود. به نظر می رسد تمام این راه ها با شکست مواجه شده است. در حال حاضر این شرکت دو راه بیشتر برای ادامه فروش ندارد: مجوز استفاده از پتنت ها را از شرکت Masimo دریافت کند یا منتظر بماند تا تاریخ انقضای پتنت ثبت اختراع که آگوست 2028 است، به پایان برسد.

روز گذشته این شرکت تصمیم گرفت شانس خود را برای حکم تجدید نظر امتحان کند. وکلای حقوقی اپل در لایحه تجدید نظر خود به دو موضوع مهم اشاره کردند:

۱- ادعای عدم اعتبار patente‌های Masimo: اپل معتقد است که patente‌های Masimo اعتباری ندارند. علاوه براین، برخلاف شهادت Masimo در دادگاه اولیه‌ی سال ۲۰۲۱ این شرکت هیچ برنامه‌ای برای تولید ساعت هوشمند با حسگر ضربان اکسیژن نداشته است. کمیسیون تجارت بین‌المللی با صدور دستور منع فروش در پرونده‌ای که در آن «صنعت داخلی» مورد نیاز وجود نداشت، بیشتر از اختیارات قانونی خود عمل کرده است.» به گفته‌ی اپل، حکم کمیسیون تجارت بین‌المللی بر اساس پتنت هایی صادر شده که مشکل قانونی دارد و تاریخ اعتبار تعدادی از آن‌ها از آن زمان تا کنون به پایان رسیده است.

۲- ادعای سوءاستفاده‌ی Masimo از: patente اپل در لایحه خود ادعا می‌کند که کمتر از یک هفته پس از رونمایی Apple Watch Series 6 توسط اپل، Masimo یک درخواست ثبت اختراع دوازده ساله را کنار گذاشت و برای ثبت اختراع های جدید درخواست داد که هدف اصلی آن ساعت هوشمند جدید اپل بود.» نتیجه‌ی این اقدام، patente‌های ’502 و ’648 بود که به موارد قبلی اضافه شد.

اپل در مورد ادعای Masimo مبنی بر تولید ساعت هوشمند گفت که شکایت Masimo بر اساس یک نمونه اولیه کامپیوتری (CAD) یک ساعت Masimo بوده است که طبق اعتراف آنها چنین دستگاهی هرگز وجود نداشته است.
وکلای حقوقی Apple با ارائه لایحه تجدیدنظر از کمیسیون درخواست لغو حکم و ارجاع آن به کمیسیون های پایین تر را داده است. آنها امیدوارند با این کار بتوانند دوباره فروس اپل واچ های مذکور را در آمریکا از سر بگیرند.


چاپ