سیستم عامل جدید Zepp 3.5 مجهز به هوش مصنوعی رونمایی شد

شرکت هوامی در جریان برگزاری کنگره جهانی موبایل MWC 2024 از سیستم عامل جدید Zepp 3.5 مجهز به هوش مصنوعی Zepp Flow رونمایی کرد.

ساعت هوشمند

شرکت فناوری چینی Huami Technology در نمایشگاه MWC 2024 از نسخه جدید سیستم عامل مخصوص گجت های هوشمند رونمایی کرد. نسخه Zepp 3.5 یک رابط کاربری برپایه زبان طبیعی (LUI) دارد که طبق هوش مصنوعی مدل زبان بزرگ یا همان LLM طراحی شده است. به گفته سازندگان، ساعت های هوشمند Amazfit شیائومی اولین ساعت هایی خواهند بود که می توانند از این قابلیت های تعاملی پیشرفته برخوردار شوند.

در واقع، Zepp Flow هسته مرکزی سیستم عامل Zepp 3.5 است که به کاربران اجازه می دهد از طریق گفتگو با ساعت های هوشمند تعامل داشته باشند. مزیتی که این کار دارد نیاز دستگاه به حافظه را برای نگه داری دستورات خاص از بین می برد و ارتباط مکالمه محور را با انسان امکان پذیر می کند. Zepp Flow می تواند درخواست های مختلف کاربران به عنوان مثال: مدیریت زمانبندی، تنظیم یادآوری ها و زمان شروع تمرین ورزشی را با دقت بسیار بالا درک و پردازش کند.

ساعت هوشمند سیستم عامل Zepp

زمان عرضه عمومی

عرضه نهایی این نسخه نرم افزاری ابتدا از 26 فوریه در کشورهای ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و جمهوری ایرلند آغاز می شود. فاز دوم در تاریخ 1 ماه می و در بعضی از کشورهای اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و تعدادی از کشورهای دیگر به اجرا گذاشته می شود و تا ماه می و ژوئن ادامه پیدا می کند. سپس به مدل های مختلف ساعت های Amazfit شیائومی مانند سری Cheetah، Falcon، T-Rex Ultra و Active سراسر آمریکای شمالی و اروپا گسترش می یابد. البته ویژگی های این نسخه فقط به تعامل صوتی با کاربر محدود نمی شود و امکانات دیگری از جمله ارائه نقشه‌های آفلاین، نقشه‌های جهانی اسکی و همگام‌سازی پیام‌های تصویری از طریق برنامه‌های شخص ثالث را هم برای کاربران فراهم می کند.

شرکت Huami Technology یک شرکت دانش بنیان است که در زمینه تولید ساعت‌های هوشمند فعالیت دارد. این شرکت تحت برند Amazfit محصولات خود را عرضه می‌کند. از معروف ترین محصولات این شرکت در بازارهای جهانی می‌توان به سری Amazfit GTR اشاره کرد که به علت کیفیت بالا و طراحی زیبا شهرت زیادی دارد.


چاپ