عرضه حلقه هوشمند اپل در آینده نزدیک!!

به نظر می رسد اپل قصد دارد از حلقه هوشمند خود در آینده نزدیک رونمایی کند.

حلقه هوشمند اپل

اپل ساخت حلقه هوشمند را از مدتها قبل شروع کرد. اما، به نظر می رسد زمان موعد برای کوپرتینویی ها فرا رسیده است. این خبر را مجله Electronic Times به تازگی فاش کرد. یکی از افراد آگاه به زنجیره تامین اپل به الکترونیک تایمز گفت:" Apple به مرحله تولید انبوه نزدیک تر شده است." این منبع به زمان دقیق عرضه حلقه هوشمند هیچ اشاره ای نکرد ولی به احتمال زیاد خیلی طول نمی کشد!

به موازات اپل، سامسونگ هم مدتهاست روی ساخت حلقه هوشمند تمرکز کرده است. غول کره ای به صورت رسمی اعلام کرد که دستگاه جدید تا اواخر سال 2024 برای ورود به بازار آماده خواهد شد. ساخت این حلقه های هوشمند فقط به اپل و سامسونگ محدود نمی شود. حالا سر وکله رقبای دیگری مثل RingConn، Ultrahuman و Amovan هم پیدا شده است. این حلقه ها فقط کار ردیابی تناسب اندام را انجام نمی دهند بلکه به امکانات بیشتری مجهز خواهند بود. به عنوان نمونه: حلقه های هوشمند برندهایی مثل Quontic و McLear می توانند امکان برقراری تماس را برای کاربر راحت تر کنند. این دو حوزه نیز از جمله مواردی هستند که اپل احتمال دارد در آن نقش داشته باشد، به‌ویژه محصولاتی مثل Apple Fitness و Apple Pay !

اولین بار خبرگزاری بلومبرگ در سال 2015 با انتشار گزارشی از پتنت های ثبت اختراع اپل مجهز به نمایشگر لمسی پرده برداشت! چند سال بعد پتنت های دیگری از این شرکت در رسانه های مختلف به نمایش در آمد. مشخصات تمامی این پتنت ها نشان می داد که می توان از این حلقه برای کنترل دستگاه دیگر موجود در اکوسیستم اپل مانند آیپد، Apple TV ، کامپیوترهای MAC و حتی هدست های واقعیت مجازی استفاده کرد. به تازگی یک پتنت دیگری از حلقه هوشمند اپل توانست گواهی ثبت اختراع در ایالات متحده را دریافت کند. احتمال زیاد با مدل بعدی می توان هدست ترکیبی ویژن پرو را کنترل کرد.

به تازگی یک پتنت دیگری از حلقه هوشمند اپل توانست گواهی ثبت اختراع در ایالات متحده را دریافت کند. احتمال زیاد با مدل بعدی می توان هدست ترکیبی ویژن پرو را کنترل کرد. اگر دقت کرده باشید اپل هیچ کنترلر فیزیکی برای هدست جدید خود ارائه نکرد. بنابراین استفاده از یک حلقه هوشمند به عنوان یک دستگاه کنترلر به نظر منطقی است.

اپل هیچوقت برای عرضه اولین نسل از محصولات جدید پیش قدم نمی شود. آنها اول در حاشیه رقابت منتظر می مانند تا محصولات جدید رقبا به یک نسخه نهایی برسد. در این زمان، اپل وارد عمل می شود و تکنولوژی ساخت محصولات را به تکامل می رساند. اگر به هدست های واقعیت مجازی نگاهی بیندازید با من هم نظر می شوید. متا شرکت پیشرو در فناوری واقعیت مجازی اولین شرکتی بود که توانست به این تکنولوژی دست پیدا کند. بعد از عرضه سه نسل از هدست های متا، اپل چند ماه پیش از هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد. حالا به نظر می رسد تیم کوک قصد دارد از همین استراتژی برای حلقه های هوشمند استفاده کند.


چاپ