اپل واچ مهماندار هواپیما جان یک مسافر را نجات داد!

یک پزشک توانست با کمک اپل واچ مهماندار هواپیما، جان یک بیمار را از خطر مرگ نجات دهد.

اپل واچ ظاهر ساعت

یکی دو سال اخیر افراد زیادی با کمک قابلیت های حیاتی اپل واچ از خطر مرگ حتمی نجات پیدا کردند و این آمار همچنان در حال افزایش است. جدیدترین داستان مربوط به یک پزشک انگلیسی می شود که توانست با کمک ساعت اپل واچ مهماندار هواپیما جان یک مسافر مضطرب را در حین پرواز نجات دهد.

رشید دیاز، پزشک 43 ساله بیمارستان شهر هرفورد انگلستان است. او قصد داشت در تاریخ 9 ژانویه 2024 با هواپیمای خطوط رایان ایر از بیرمنگام انگلستان به ورونا ایاتالیا سفر کند. هواپیما وقتی در حال حرکت بود پیرزن مسافری دچار تنگی نفس می شود. مهماندار هواپیما با اعلام این خبر از مسافران می پرسد که آیا در بین آنها پزشکی هست یا نه؟! دیاز سریع خود را به پیر زن بیمار می رساند. پیرزن ابتدا به سئوالات ریاز واکنشی نشان نداد اما، پزشک بعد از اطلاع از سابقه مشکلات قلبی زن از مهماندار درخواست اپل واچ می کند. او از اپل واچ برای اندازه گیری اکسیژن سطح خون بیمار استفاده کرد. نتیجه اندازه گیری نشان داد که میزان اکسیژن خون کمتر از حد نرمال رسیده است.

دکتر با مشاهده نتایج تست از مهمانداران هواپیما درخواست سیلندر اکسیژن می کند تا بتواند از این طریق اکسیژن خون را به حد نرمالی برساند تا زمانی که هواپیما در مقصد فرود بیاید. این زن پس از فرود به بیمارستان فرستاده شد و در حال حاضر حال عمومی او رضایت بخش گزارش شده است. ریاز در مورد این حادثه گفت که شانس آورده نحوه کار با اپل واچ را قبلا آموزش دیده بود. به عقیده او، این تجربه باعث شد ببینیم چگونه می شود با این ابزارهای مهم در شرایط بحرانی پرواز کار کرد!

دیاز از رایان ایر برای نحوه مدیریت این وضعیت تشکر کرد ولی به عقیده او، کلیه خطوط هوایی باید در طول پروازها به تجهیزات کامل پزشکی مجهز باشند. چنین گجت‌هایی می‌توانند اندازه‌گیری‌های علائم حیاتی بدن مانند فشار خون و اشباع اکسیژن را انجام دهند و علاوه براین، به تشخیص اینکه آیا فردی به مراقبت های اورژانسی دیابت نیاز دارد یا خیر، کمک می کند. با این حال، اپل به تازگی در مورد نقض پتنت های ثبت اختراع شرکت ماسیمو در دادگاه محکوم شد. این محکومیت باعث ممنوعیت استفاده از سنسور اندازه گیری اکسیژن خون در اپل واچ منجر شد.


چاپ